Insidious: Chapter 2

Insidious: Chapter 2 (2013) recensie

Het horrorgenre is verpest door onnodig veel sequels, maar dat weerhouden de filmmakers er niet van om ze te blijven maken! Enough already! Maar er zijn uitzonderingen die zeker de moeite waard zijn om te kijken. Na het succes van de eerste film kon een vervolg op Insidious niet uitblijven en met de titel Insidious: Chapter 2 mag je verwachten dat de film verdergaat waar het eerste deel eindigt. En die verwachting wordt in ieder geval waargemaakt. Opnieuw staat regisseur James Wan aan het roer terwijl Leigh Whannell ook meeschreef aan het verhaal van het tweede deel.

In deel twee worden Josh en Renai en hun twee zoontjes opnieuw geterroriseerd door een boosaardige entiteit. Terwijl in hun woning de paranormale activiteiten toenemen, denkt Renai dat haar echtgenoot bezeten is door een demon. Het gedrag van Josh verandert snel en doet de alarmbellen rinkelen. Opnieuw schakelt Renai de hulp in van het team van paragnosten om de waarheid aan het licht te brengen en de entiteit te verjagen. Maar zij ontdekt ook dat sommige geheimen maar beter geheim kunnen blijven.

De filmmakers spenderen deze keer veel meer aandacht aan de uitwerking van het verhaal en dat komt de prent ten goede. Het gaat ook niet ten koste van de spanning die continu aanwezig is en de goede schrikmomenten ontbreken ook niet. Rose Byrne speelt haar rol opnieuw prima terwijl Patrick Wilson uitblinkt door op zeer goede wijze zijn dubbelrol te vertolken. Ik mag dus concluderen dat Insidious: Chapter 2 zeker niet onderdoet voor zijn voorganger en ook deze James Wan film gaat de boeken in als een topper in het genre!

0 thoughts to “Insidious: Chapter 2 (2013) recensie”

1. in modern horrorlandschap is Wan één van de beste; benieuwd wat hij doet met de 7de Fast & Furious, alsook hoe zijn buddy Leigh Whannell de 3de Insidious zal inblikken. kvond deze sequel alvast iets beter dan Wan’s 1ste Insidious