In The Blood

In The Blood (2014) DVD recensie

Na een hoofdrol in de actiefilm Haywire en een bijrolletje in Fast & Furious 6 te hebben gespeeld, speelt MMA deelneemster Gina Carano de hoofdrol in de door John Stockwell geregisseerde actiefilm In The Blood. De ietwat onervaren actrice voelt zich helemaal thuis in het genre, dat natuurlijk niet zo vreemd is gezien haar actieve carrière als vechtkunstenares. Ook in deze film laat ze zich van haar beste kant zien en kunnen wij als kijker opnieuw genieten van een groot aantal bombastische actiescènes.

Carano speelt de rol van Ava, een jonge vrouw die onlangs getrouwd is met de rijke Derek (Cam Gigandet). Samen vertrekken ze naar het Caribisch gebied voor hun huwelijksreis, maar het droomreisje verandert al gauw in een ware nachtmerrie als Derek na een ongeluk op de tokkelbaan spoorloos verdwijnt. Ava doet er alles aan om haar man terug te vinden, maar ze wordt aan alle kanten tegengewerkt. Daarop besluit zij om het heft in eigen hand te nemen en op een uiterst gewelddadige wijze informatie te vergaren over de verblijfplaats van haar ontvoerde man.

Zoals gezegd wordt grof geweld en bloedige scènes niet geschuwd. De regisseur van onder andere Into the Blue en Turistas focust zich opnieuw op de actie in plaats van op de uitwerking van het verhaal en het acteerwerk. Sowieso ben ik van mening dat Carano niet de beste actrice is die op deze aardbol rondloopt, maar in een film als deze komt zij uitstekend tot haar recht. Ook zijn er bijrollen voor Danny Trejo als de gevaarlijke crimineel Big Biz, Luis Guzmán als de lokale rechercheur en Prison Break-acteur Amaury Nolasco als nachtclubeigenaar Silvio Lugo.

Het verhaal is vrij simpel in elkaar gezet en op het einde wordt het zelfs iets te ongeloofwaardig om het nog serieus te nemen, maar het vermaak komt dan ook van de hoofdrolspeelster, die haar kwaliteiten als MMA deelneemster gebruikt om de kijker te trakteren op een aantal spectaculaire actiescènes. Naar mijn mening is het dan ook het beste om niet teveel te verwachten van In The Blood, want het is niets meer dan een simpele doch vermakelijke actiefilm.

De DVD van In The Blood is vanaf heden verkrijgbaar en deze bevat zowel een goede beeld- als geluidskwaliteit. Helaas is er geen bonusmateriaal aanwezig, maar voor een consumentenadviesprijs van € 9,99 neem ik de afwezigheid van de extra’s graag voor lief.

[usr 2.0 size=20]

Met dank aan Excesso Entertainment voor het ter beschikking stellen van de DVD.

0 thoughts to “In The Blood (2014) DVD recensie”