Ice Age 4: Continental Drift (2012) recensie

Ice Age 4: Continental DriftDe planeet doet weer eens waar zij zin in heeft en dat zorgt ervoor dat Manny (Ray Romano) en zijn trouwe kameraden Diego (Denis Leary) en Sid (John Leguizamo) gescheiden worden van hun familie en vrienden. Op een afgebroken ijsschots drijven zij over de oceaan en gaan de vrienden driftig op zoek naar een oplossing om zichzelf te herenigen met hun achtergebleven dierbaren. Maar tijdens hun zoektocht naar de oplossing worden zij geconfronteerd met de genadeloze piraat Captain Gutt (Peter Dinklage) en diens bemanningsleden. Terwijl zij hun speurtocht naar een weg terug naar huis onverbiddelijk voortzetten doen zij er alles aan om te ontsnappen aan de geniepige zeerovers.

Na drie delen is men nog lang niet Ice Age-moe en dat is een goed teken. Er zijn nog genoeg mogelijkheden om op het vierde deel voort te borduren hoewel men moet waken dat zij niet teveel in herhaling vallen. Qua uitwerking scoort Ice Age: Continental Drift een dikke voldoende, maar op het gebied van originaliteit verliest de door Mike Thurmeier en Steve Martino geregisseerde animatiefilm enkele punten. Dat is onnodig als je het mij vraagt, want het kleurrijke universum van deze reeks leent zich voor nog meer originele avonturen uit de ijstijd. Desalniettemin is deze film vermakelijk en zeker de moeite waard om een keertje te zien.