I Spit On Your Grave 3 (2015) DVD recensie

I Spit On Your Grave 3Wraakfilms. Je moet ervan houden, want in deze films worden vaak expliciete en gruwelijke beelden gebruikt om de film een extra lading te geven. Of het nu is om sympathie op te wekken voor het slachtoffer dat het recht in eigen handen neemt en op de meest lugubere wijze wraak neemt op haar belagers of om de kijker te choqueren, is en blijft voor mij een onbeantwoorde vraag. Maar ach, als er genoeg bloed en gore aanwezig is heb ik altijd wel een momentje om een dergelijke film mee te pakken. Daarom ging ik ook eens rustig zitten voor I Spit On Your Grave 3.

Nou, met bloedige fragmenten en scènes vol gore zit het wel goed in de door R.D. Braunstein geregisseerde film die gelukkig vele malen beter is dan het teleurstellende I Spit On Your Grave 2. Sarah Butler keert terug in de rol van Jennifer Hills die na haar wraaktocht in het eerste deel uit 2010 door het leven gaat als Angela. En Angela ziet in iedere man een bedreiging. Hoewel zij haar impulsen goed kan controleren, slaat zij door op het moment dat een vriendin Marla (Jennifer Landon) om het leven wordt gebracht.

Bewapend met een taser gun, een moker en een overdosis aan moed, sluipt zij in de holst van de nacht door de naargeestige straatjes om seksdelinquenten een lesje te leren en haar eerste doelwit is de ex-vriend van Marla die naar verluidt verantwoordelijk is voor haar dood. Angela stopt werkelijk voor niets en niemand en al gauw komen de autoriteiten haar op het spoor. Kiest Angela ervoor om haar nachtelijke activiteiten te staken of rust zij niet eerder voordat zij haar wraaktocht heeft voltooid?

Ik ga dat natuurlijk niet verklappen, maar ik kan je wel garanderen dat je als kijker wordt getrakteerd op een aantal smerige scènes waarin het bloed rijkelijk vloeit en die ervoor zorgen dat je als man zijnde toch even de andere kant opkijkt als Angela op een voor haar gepaste manier wraak neemt. Maar laten we eerlijk zijn, het recht in eigen handen nemen is niet goed terwijl de makers dit evenals met het eerste deel wel aanprijzen. Afijn, het is fictie en een film zoals I Spit On Your Grave 3 moeten we dan ook met een korreltje zout nemen. Dat het verhaal een paar gaatjes bevat en dat de gebeurtenissen niet altijd even realistisch zijn, neem ik dan ook graag voor lief.

Ik heb mij dan ook vermaakt met I Spit On Your Grave 3 die met een speelduur van nog geen anderhalf uur makkelijk wegkijkt. De make-up effecten zijn zeer overtuigend te noemen terwijl deze ook je maag regelmatig laten draaien. Het is dus geen film voor de tere zieltjes onder ons. Het acteerwerk is niet bijster bijzonder, maar wel prima te noemen. Ook op de DVD die Just Entertainment op de markt brengt heb ik weinig aan te merken, maar ik vind het wel jammer dat er geen bonusmateriaal aanwezig is. Dat gemis wordt gecompenseerd met een mooie kartonnen slipcase die de uitvoering iets luxueuzer maakt. De kwaliteit van zowel het beeld als het geluid is goed te noemen.

Score: 6,0

Met dank aan Just Entertainment voor het DVD recensie-exemplaar.

0 thoughts to “I Spit On Your Grave 3 (2015) DVD recensie”