Hot Pursuit

Hot Pursuit (2015) DVD recensie

Reese Witherspoon en Sofia Vergara die samen op een poster staan. Ja, dan ben ik zeker geïnteresseerd. Niet alleen, omdat het twee mooie dames zijn, maar ze zorgen altijd voor veel kijkplezier. In de actiekomedie spelen ze de rollen van de ietwat stijve politieagente Cooper en de ietwat paranoïde Daniella en de samenvatting van Hot Pursuit maakte mij enorm nieuwsgierig naar de door Anne Fletcher geregisseerde film. Maar of de uitwerking ook heeft geleid tot een hilarische actiekomedie, lees je in mijn recensie.

Witherspoon heeft nu al vaker bewezen dat zij ook uitstekend tot haar recht komt in een komedie en in Hot Pursuit kruipt ze in de huid van Cooper. Cooper is een ambitieuze agente die na een foutje achter het bureau belandt en op een dag de kans krijgt om in het veld terug te keren. Haar opdracht is simpel. Zij moet een drugsbaron en zijn vrouw Daniella naar Dallas begeleiden waar zij getuigen tegen Vicente Cortez, de leider van een drugskartel. Maar de opdracht verloopt anders dan gepland.

Cooper doet alles volgens het boekje, maar corrupte agenten en huurmoordenaars gooien roet in het eten. Terwijl Cooper’s collega Jackson (Richard T. Jones) het slachtoffer wordt van de huurmoordenaars, weten Cooper en Daniella aan het schietgevecht te ontsnappen. En dan begint het avontuur pas echt, want de twee vrouwen kunnen elkaar niet luchten of zien. Toch moeten zij de handen ineenslaan als zij de huurmoordenaars van Cortez en Cooper’s corrupte collega’s te slim af willen zijn.

In hun pogingen om het avontuur te overleven gaat er natuurlijk van alles mis. Ze belanden in de meest uitzichtloze situaties en het constante gekibbel zorgen voor leuke fragmenten. Maar ik kan niet zeggen dat ik over de grond heb liggen rollen van het lachen. Daar is de film niet komisch genoeg voor. En als je denkt dat Hot Pursuit een combinatie van bombastische actiescènes en humor is, dan kom je toch een beetje bedrogen uit. Want de actiemomenten zijn slechts op één hand te tellen.

Hot Pursuit is dan ook niets meer dan een eenvoudige film die erg luchtig is en vermaakt, maar niet tot de toppers binnen het genre behoort. Het acteerwerk is oké, maar niet bijster bijzonder te noemen. Evenals het verhaal dat niets nieuws te bieden heeft. De DVD is eveneens niet bijzonder te noemen. De kwaliteit van het beeld, dat in het formaat 2.40:1 op de schijf staat is oké te noemen terwijl de Dolby Digital 5.1 goed klinkt. Het bonusmateriaal bestaat slechts uit de special “The Womance” waarin Witherspoon en Vergara een hoofdrol spelen. Tijdens de aftiteling wordt de kijker nog wel getrakteerd op een aantal bloopers, maar daar blijft het bij. Voor de fans van Witherspoon en Vergara is Hot Pursuit een aardig tussendoortje, maar zeker niet meer dan dat.

[usr 2.5 size=20]

Met dank aan Warner Bros. Home Entertainment voor het DVD recensie-exemplaar.

3 gedachten over “Hot Pursuit (2015) DVD recensie