Horrible Bosses 2

Horrible Bosses 2 (2014) DVD recensie

De drie vrienden Nick (Jason Bateman), Dale (Charlie Day) en Kurt (Jason Sudeikis) weten één ding zeker nadat zij dappere pogingen hebben ondernomen om hun werkgevers uit de weg te ruimen. Moordenaars zijn ze niet en het lijkt erop dat de drie heren in het vervolg op de hilarische komedie uit 2011 verstandig zijn geworden. In plaats van snode plannetjes smeden hebben zij besloten om hun fulltime baan op te zeggen en voor zichzelf te beginnen. Met het unieke product de ‘Shower Buddy’ proberen de heren hun brood te verdienen.

Ze worden extatisch als zij worden benaderd door Rex Hanson (Chris Pine), een rijkeluiszoontje dat in de naam van zijn vader Bert (Christoph Waltz), de eigenaar van de grootste retailer in bad- en doucheproducten in de Verenigde Staten, een deal met de drie vrienden probeert te sluiten. Zonder enige kennis van zakendoen tuinen Nick, Dale en Kurt met open ogen in de onaantrekkelijke deal van de multimiljardair en zijn zoon met als gevolg dat de heren bankroet zijn en hun dromen in duigen vallen. En zij zinnen op wraak! Daarom bedenken zij een ingenieus plan om Rex te ontvoeren en losgeld te eisen zodat zij de arrogante zakenman een lesje kunnen leren.

Het moge duidelijk zijn dat de vrienden na hun laatste criminele activiteiten nog steeds niets hebben geleerd. Iedere beslissing die zij nemen zorgt ervoor dat zij van de ene in de andere uitzichtloze situatie belanden en dat zij zelfs de hulp van oude bekende, bijrollen voor Kevin Spacey, Jamie Foxx en Jennifer Aniston die in het eerste deel al te zien waren, moeten inschakelen om wraak te nemen op Bert en zijn zoon Rex. Overigens worden de rollen van de inhalige zakenmannen uitstekend gespeeld door Inglourious Basterds-ster Christoph Waltz en Star Trek-acteur Chris Pine.

Maar ook Bateman, Day en Sudeikis zorgen opnieuw voor enorm voor hilariteit. In het vervolg is er veel slapstick humor aanwezig, maar er is ook ruimte voor doordachte grappen. Gelukkig is er veel nieuw materiaal om van te genieten en gaat men niet op herhaling. Ik vind dan ook dat de door Sean Anders geregisseerde vervolg het niveau van zijn voorganger evenaart ondanks dat de filmmakers het publiek niets nieuws voorschotelen, want het gaat nog steeds over drie klunzige vrienden die maar al te graag een carrière als crimineel willen achtervolgen zodat zij wraak kunnen nemen op de mensen die hen onrecht hebben aangedaan. Het is een concept dat werkt en het zou mij dan ook niets verbazen als er ook een derde deel op komst is.

Ik mocht van Warner Home Video de DVD versie van Horrible Bosses 2 beoordelen en ik vind de schijf een goede beeld-, dat in het formaat 2.40:1 aanwezig is, en geluidskwaliteit heeft. De kleuren komen natuurlijk over en er is nauwelijks ruis aanwezig. De ondertiteling is scherp en duidelijk leesbaar. De krachtige Dolby Digital 5.1 track, die in de talen Engels en Italiaans aanwezig is, klinkt goed. Het bonusmateriaal bestaat uit een special waarin de acteurs en de filmmakers het geheim achter een goede grap verklappen.

Met dank aan Warner Home Video voor het DVD recensie-exemplaar.

0 gedachten over “Horrible Bosses 2 (2014) DVD recensie

1. Ik vond de eerste film niet goed en toch deze ook geprobeerd, maar vond hem erg tegenvallen. Denk wel als je de eerste leuk vond dat je deze ook vermakelijk zal vinden. De karakters werkten bij mij echt op m’n zenuwen…

2. Ik moet Nostra gelijk geven. Wat mij betreft, was deel 1 één van de slechtste films van de laatste jaren. Ik heb niet één keer moeten lachen. Ik heb me integendeel dood geërgerd aan de hoofdpersonages, vooral aan Charlie Day dan. Ik laat deel 2 aan mij voorbijgaan.