Grace is Gone

Grace is Gone (2007) recensie

In Grace is Gone draait het om Stanley Philips (John Cusack). Een hardwerkende vader van twee dochters die altijd de ambitie had om een beroepsmilitair in het Amerikaanse leger te worden. Om medische redenen is zijn droom nooit werkelijkheid geworden terwijl hij genoegen moet nemen met een baan als shopmanager. Daarentegen is zijn vrouw wel door de medische keuring gekomen en terwijl Stanley het huishouden draaiende houdt, vecht zijn vrouw in het oorlogsgebied in Irak.

Op een zonnige ochtend wordt er bij Stanley aangebeld en twee militairen geven hem het slechte nieuws dat zijn vrouw in de strijd is gesneuveld. Terwijl zijn nietsvermoedende dochtertjes uit school komen probeert Stanley zijn intense verdriet te verbergen. Uiteindelijk vertrekt hij met zijn twee kinderen naar het dichtstbijzijnde restaurant voor een snack, maar het korte reisje verandert in een onverwachte road trip naar een amusementspark aan de andere kant van het land. Het is zijn manier om het verdriet te verwerken terwijl het moment komt dat hij eerlijk moet zijn tegen zijn dochters.

Grace is Gone is een redelijke dramafilm. Ik ben geen fan van John Cusack, maar hij speelt de rol van de sullige en ietwat terneergeslagen Stanley prima. Ook de twee jonge actrices Shélan O’Keefe en Gracie Bednarczyk spelen de rollen als zijn twee dochters goed. Maar ik betrap mijzelf erop dat ik nooit een hechte band met de personages kweek terwijl er te weinig gebeurd in de nog geen anderhalf uur durende film van regisseur en scenarist James C. Strouse. Ik ben dan ook van mening dat er veel meer mogelijk was geweest met dit verhaal, maar helaas is de film lang niet zo indrukwekkend als dat de korte samenvatting op de hoes van DVD doet vermoeden.

[usr 2.0 size=20]

0 gedachten over “Grace is Gone (2007) recensie

1. Ik heb deze film wel eens gezien, maar behalve dat hij inderdaad op die road trip gaat kan ik me verder echt helemaal niets meer van herinneren 🙂 Maakte dus niet al te veel indruk.