Dumb and Dumber

Dumb & Dumber (1994) recensie

Lachen, gieren en brullen met Dumb & Dumber! De komedie van The Farrelly Brothers garandeert enorm veel kijkplezier en hilarische momenten waarbij de tranen letterlijk over je wangen rollen. De film mag dan al twintig jaar oud zijn, deze is zijn entertainmentwaarde nog steeds niet verloren! En dat is grotendeels te danken aan het goede acteerwerk van de hoofdrolspelers Jim Carrey als de bijzondere Lloyd en Jeff Daniels als de stompzinnige Harry.

Lloyd en Harry zijn twee vrienden, traag van begrip en vastberaden om te sparen voor hun eigen dierenwinkel. Maar een mooie vrouw gooit roet in het eten. Wanneer Lloyd de aantrekkelijke Mary (Lauren Holly) naar het vliegveld brengt, valt hij als een blok voor haar. Als zij haar koffertje vergeet en in het vliegtuig naar Aspen stapt, is Lloyd vastberaden om het koffertje naar haar terug te brengen. Samen met zijn goede vriend begint hij aan een onvergetelijke road trip vol uitdagingen en hilariteit.

Onderweg komen de twee heren voor enorme uitdagingen te staan. Het is te danken aan de kwaliteiten van Jim Carrey en Jeff Daniels dat Lloyd en Harry ontzettend grappig zijn en het publiek van het begin tot het einde vermaken met hun stompzinnige acties en platte humor. Het verhaaltje heeft weinig om het lijf en het is vrij snel duidelijk hoe de film gaat aflopen. Maar dat is geen probleem. De hilarische scènes zorgen voor zoveel vermaak dat je eigenlijk geen aandacht schenkt aan de uitwerking hiervan. Het gaat om de grappen en grollen die dan ook in overvloed aanwezig zijn en Dumb & Dumber een puike komedie maken.

0 thoughts to “Dumb & Dumber (1994) recensie”

1. Haha, erg mooi! Ik ben zelf ook wel een fan van het gesprekje tussen Harry en Lloyd in he busje waarin Lloyd uit de doeken doet hoe hij Harry’s dode parkiet aan een gehandicapt jongetje heeft verkocht 🙂