Deliver Us From Evil (2014) DVD recensie

Deliver Us From EvilDeliver Us From Evil is een film die ik destijds in de bioscoop heb gemist, want ik hoorde wisselende verhalen over de door Scott Derrickson geregisseerde horrorfilm. Ondanks dat ik een enorme fan ben van de regisseur, die sterke horrorfilms, zoals The Exorcism of Emily Rose en Sinister heeft gemaakt, liet ik deze aan mij voorbij gaan. Maar ik bleef nieuwsgierig naar deze film. En ik vind het een mooi moment om deze alsnog even mee te pakken nu de film op DVD en Blu-ray Disc is verschenen.

De film begint als een echte politiethriller. Twee snoeiharde agenten rijden door de ongure straten van de stad terwijl de radio de gruwelijke misdrijven die op dat moment plaatsvinden rapporteert. Agenten Sarchie (Eric Bana) en Butler (Joel McHale) kiezen hun zaken zorgvuldig en dat brengt hen uiteindelijk op een spoor van ernstige misdrijven die duiden op het werk van het ultieme kwaad. Samen met de onconventionele pater Mendoza (Edgar Ramírez) openen zij de jacht op een duister figuur dat een spoor van slachtoffers achterlaat.

Films over duivelsuitdrijvingen zijn enorm populair in het horrorgenre, maar zo sterk als de klassieker The Exorcist of Derrickson’s eerdere creatie The Exorcism of Emily Rose is Deliver Us From Evil niet. Ik ben wel van mening dat Sean Harris met mooie make-up effecten is omgetoverd in een huiveringwekkend horrorfiguur, maar de bombastische en spannende actiescènes dringen de horrorscènes teveel naar de achtergrond. Eric Bana speelt evenals Edgar Ramírez prima hoewel ik minder gecharmeerd ben van het spel van Joel McHale.

Derrickson levert een vermakelijke actie/thriller af, maar ik vind Deliver Us From Evil geen horrorfilm terwijl deze wel als zodanig in de markt wordt gezet. Ik kan mij dus heel goed voorstellen dat de kijkers teleurgesteld zijn in het eindresultaat en dat is jammer. De film is dan ook het beste te bestempelen als een vermakelijke actiefilm met paranormale gebeurtenissen. Ik heb mij in ieder geval prima vermaakt ondanks dat ik wel veel meer horror had verwacht.

De DVD uitvoering van Deliver Us From Evil is goed te noemen. De film bevat veel donkere scènes, maar de beeldkwaliteit is prima. Er is nauwelijks ruis aanwezig en deze scènes zijn dan ook prima te volgen. Ook het geluid is prima te noemen. De Dolby Digital 5.1 soundtrack doet zijn werk en zorgt vaak voor het nodige geweld uit de luidsprekers. Het bonusmateriaal bestaat uit audiocommentaar door de cast en crew en een making of documentaire. Het advies aan de fans van extra’s is om de Blu-ray Disc uitvoering aan te schaffen, omdat deze meer bonusmateriaal bevat. Zowel de DVD als Blu-ray Disc zijn vanaf 23 januari verkrijgbaar.

Met dank aan Sony Pictures Home Entertainment voor het DVD recensie-exemplaar.

0 thoughts to “Deliver Us From Evil (2014) DVD recensie”