Death Proof (2007) recensie

Death ProofJungle Julia (Sydney Tamiia Poitier) is een beroemde radioster die samen met haar vriendinnen de stad onveilig maakt. Ze blijven niet onopgemerkt en de meiden zijn wel te porren voor een wilde nacht vol seks, drugs en Rock-‘n-Roll. Maar het plezier maakt al snel plaats voor een huiveringwekkende confrontatie met stuntman Mike (Kurt Russell) wanneer hij met zijn zwarte Chevy Nova ten tonele verschijnt. De maniakale stuntrijder heeft Julia en haar vriendinnen op het oog en hij rust niet voordat hij ze allemaal heeft afgeslacht.

Het eerste segment van Grindhouse is zeker niet het beste werk van Quentin Tarantino, maar ik kon het slappe geouwehoer en de flauwe grapjes van de vrouwelijke actrices Rosario Dawson, Mary Elizabeth Winstead en Zoe Bell wel waarderen terwijl ik volop genoten heb van de lapdance-scène met Vanessa Ferlito. En wanneer Stuntman Mike losgaat (een sterke rol van routinier Kurt Russell), is het ook volop genieten van de bloedige slachtpartij die in meerdere herhalingen en in slow-motion glorieus aan bod komt. Daarnaast ben ik ontzettend gecharmeerd van het opzettelijk toepassen van de filmbeschadigingen (wat de kenmerken zijn voor een Grindhouse-film) en de soundtrack vol heerlijke nummers die Death Proof een lekker tussendoortje maken.