Continuum

Continuum – Seizoen 1 (2012) recensie

Als liefhebber van Science Fiction en verhalen die over tijdreizen gaan, mag ik een serie, zoals Continuum niet aan mij voorbij laten gaan. Het eerste seizoen, dat uit 10 afleveringen bestaat, werd al in 2012 uitgezonden, maar ik begon pas recent met het kijken van de door Simon Barry bedachte televisieserie. En ik ben verslaafd! De ene episode is nog spannender dan de andere en ik kijk met gemak 2 tot 3 afleveringen per dag.

De hoofdrol is voor Rachel Nichols die in de huid kruipt van Kiera Cameron, een CPS-agente uit het jaar 2077 die samen met een groep ter dood veroordeelde terroristen in het jaar 2012 belandt. Terwijl zij er alles aan doet om terug te keren naar haar gezin, slaat ze samen met politieagent Carlos Fonnegra (Victor Webster) de handen ineen om de terreurgroep uit de toekomst, die onder de naam Liber8 opereert, tot een halt toe te roepen. Want als zij erin slagen om de geschiedenis te veranderen is Kiera er niet zeker van dat zij terugkeert naar de toekomst die zij kent.

Het eerste seizoen staat dan ook in het teken van het leren kennen van de personages. Terwijl de Liber8-organisatie de revolutie voorbereid probeert Kiera haar nieuwe partner en hoofdinspecteur Dillon (Brian Markinson) te overtuigen dat zij deel uitmaakt van een geheime organisatie genaamd Sectie 6. En dat terwijl ze met haar futuristische gadgets en met hulp van de briljante tiener Alec (Erik Knudsen) de moeilijkste zaken oplost en verdachten eenvoudig opspoort.

Continuum speelt zich grotendeels af in het heden terwijl er ook scènes zijn die zich in de toekomst afspelen. Dit is gedaan om meer inzicht te geven in de achtergronden van de verschillende personages. De special effects die in deze scènes worden toegepast zien er goed uit ondanks dat niet alle CGI animaties allemaal even overtuigend zijn. Maar dat mag de pret zeker niet drukken. De spannende actiescènes en het verhaal zorgen voor enorm veel kijkplezier terwijl ook het acteerwerk van Nichols en haar tegenspelers goed te noemen is. Naar mijn mening is dit dus een heerlijke futuristische detectiveserie.

[usr 3.5 size=20]

0 gedachten over “Continuum – Seizoen 1 (2012) recensie

1. Ik heb hier veel goede dingen over gehoord. Normaal gesproken zet ik deze niet hoog op mijn TO SEE lijstje maar ik schuif m toch maar even een stukje naar boven. Maar eerst nog aan de gang met House of Cards; ook al een serie ik te lang heb laten liggen.

2. Heb nog niet eerder van deze serie gehoord, maar het klinkt interessant. Als ik echter dat plaatje bekijk ziet die serie er een beetje goedkoop uit. Of heb ik het dan mis?