Collateral Damage (2002) recensie

Collateral DamageGordy Brewer (Arnold Schwarzenegger) is een brandweerman die bij een terroristische aanslag van de Colombiaanse verzetsstrijder El Lobo (Cliff Curtis) zijn vrouw en kind verliest. De overheid doet er alles aan om de terrorist te vinden, maar dit is zonder succes. Wanneer blijkt dat hij is teruggekeerd naar Colombia, is er nog weinig wat zij kunnen doen tot grote ergernis van Gordy. Daarop besluit hij om naar Colombia te reizen om zijn vrouw en zoontje te wreken. Maar wanneer hij ontdekt dat de gevaarlijke terrorist een nieuwe aanslag voorbereid, zet hij zijn persoonlijke doelen opzij om hem voor eens en altijd een halt toe te roepen.

Collateral Damage is een heerlijke popcornfilm die makkelijk wegkijkt en van begin tot eind vermaakt. Arnold Schwarzenegger doet het uitstekend als brandweerman Gordy Brewer die geen gevaar uit de weg gaat, op miraculeuze wijze honderden kogels weet te ontwijken en elke zware explosie met gemak overleeft. Realistisch is het niet, maar daar draait het ook niet om bij deze film. De actiejunk wordt op zijn wenken bediend, want de liefhebbers van grof geweld, zenuwslopende vuurgevechten en bloedige vuistgevechten zal aan Andrew Davis’ creatie een hoop plezier beleven.

Steun Filmliefhebber.com

0 thoughts to “Collateral Damage (2002) recensie”