Bachelorette (2012) recensie

BacheloretteCarrièrevrouw Regan (Kirsten Dunst), de cynische Gena (Lizzy Caplan) en de ietwat domme Katie (Isla Fisher) worden gevraagd als bruidsmeisjes voor de bruiloft van hun goede vriendin Becky (Rebel Wilson). Terwijl de drie meiden een wilde avond vol met drugsgebruik, alcohol en lichaamssappen plannen, wil Becky het liefst een rustig avondje op haar hotelkamer waar ze samen met haar BFF’s een flesje champagne soldaat maakt. Maar de avond is nog niet begonnen of de drie meiden belanden in een rampzalig avontuur waarin ze moeten vechten voor het behoudt van hun intense vriendschap.

Op het eerste oog lijkt de hilarische komedie The Hangover als inspiratiebron te dienen voor Bachelorette van de debuterende regisseuse Leslye Headland, maar ik kan na anderhalf uur in de bioscoopzaal te hebben gezeten eerlijk opbiechten dat de romantische komedie aardig tekort schiet om de tranen over de wangen te laten rollen. De filmmaakster doet een dappere poging om haar adaptie van het toneelstuk de nodige diepgang te geven door veel drama aan het geheel toe te voegen, maar daardoor verdwijnt volledig de focus op de humor. De romkom bevat misschien nog wel een aantal grappige momenten die een glimlach op het gezicht toveren, maar daar blijft het wel bij. Niettemin is het wel leuk om deze film een keertje mee te pakken, maar achteraf gezien was het mij een reisje naar de dichtstbijzijnde bioscoop niet waard.

Score: 5,0

0 thoughts to “Bachelorette (2012) recensie”