Apartment 143 (2012) recensie

Apartment 143Een alleenstaande vader woont samen met zijn zoontje en dochter in een bouwvallig appartement en hij is ervan overtuigd dat er een entiteit in de flat aanwezig is. Een team van wetenschappers betrekken tijdelijk het onderkomen om de bizarre gebeurtenissen vast te leggen en te onderzoeken. Maar tijdens dit onderzoek ontdekken zij een afschuwelijk geheim dat de vader met zich meedraagt. Is hij de oorzaak van de onverklaarbare activiteiten of zijn er daadwerkelijk bovennatuurlijke krachten aanwezig?

Ik ben een groot fan van het “found footage”-genre dat een aantal toppers zoals de zenuwslopende horrorfilms The Blair Witch Project, Cloverfield en Paranormal Activity bevat. Apartment 143 is eveneens een film die aan dit genre kan worden gekoppeld, maar kwalitatief is deze niet te vergelijken met zijn genregenoten. De kwaliteiten van het acteerwerk laat veel te wensen over en naar mijn mening hebben deze films alleen een kans van slagen als het verhaal en de gebeurtenissen geloofwaardig zijn. Dat is nu niet het geval. Daarnaast zijn de schrikmomenten, die je van mijlenver ziet aankomen, slecht uitgewerkt. Een groot pluspunt zijn de speciale en visuele effecten die het dan nog enigszins een beetje goed maken.

Score: 6,0