American Reunion (2012) recensie

American ReunionDertien jaar na het vertrek uit East Great Falls keren de vrienden Jim (Jason Biggs), Oz (Chris Klein), Finch (Eddie Kaye Thomas), Kevin (Thomas Ian Nicholas) en Stifler (Seann William Scott) terug voor een reünie van de klas uit 1999. Maar zij komen tot de ontdekking dat er een hoop veranderd is tijdens hun afwezigheid. Maar dat weerhoudt de mannen – hoewel ze zich nog altijd als jongens gedragen – er niet van om de boel nog eens flink op stelten te zetten. En zoals we dat van de heren gewend zijn belanden ze in de meest gênante en hilarische situaties.

In American Reunion keert de volledige cast uit de eerste twee delen terug voor een nieuw hoofdstuk in de reeks. Niet alleen de hoofdrolspelers keren terug, maar ook acteurs zoals Shannon Elizabeth, John Cho en Natasha Lyonne laten zich nog even zien wanneer de reünie in volle gang is. De film valt wel veel in herhaling en brengt eigenlijk niets nieuws, maar dat mag de pret zeker niet drukken. Het mag ook niet als minpunt worden gezien, want voor flauwe seksgrappen en platte humor ben je bij de door John Hurwitz en Hayden Schlossberg geregisseerde komedie aan het goede adres. Naar mijn mening is het grappige vierde deel een geslaagd vervolg die de liefhebbers van begin tot het einde weet te vermaken.

2 thoughts to “American Reunion (2012) recensie”

1. Heb me er erg mee vermaakt en denk dat een groot gedeelte daarvan te danken is aan gevoelens van nostalgie. Heb ‘m zelf ook een 8 gegeven, was al weer even geleden dat ik zo gelachen heb.