Alleen maar nette mensen (2012) recensie

Alleen maar nette mensenDe Joodse David komt uit een rijk gezin en lijkt een heerlijk leventje te leiden samen met zijn toekomstige vrouw Naomi. Maar de jongeman mist de nodige spanning in zijn relatie en hij komt tot de ontdekking dat hij de interesse ontwikkelt voor een ander type vrouw. Wanneer hij zonder daar al te lang over na te denken Naomi aan de kant schuift en de jacht opent op zijn droomvrouw, ontmoet hij de ietwat ordinaire Rowanda. Vanaf dat moment is David tot over zijn oren verliefd, maar zijn keuze om met de platte Amsterdamse uit de Bijlmer door het leven te gaan wordt hem niet door iedereen, en zeker niet door zijn decadente ouders, in dank afgenomen.

Toen ik voor het eerst de trailer van Alleen maar nette mensen zag, was ik allesbehalve enthousiast. Maar na een paar keer de trailer te hebben gezien en door de lovende woorden van de mensen om mij heen, werd ik toch erg nieuwsgierig naar de door Lodewijk Crijns geregisseerde komedie. Gelukkig heb ik mezelf weten over te halen om naar de bioscoop te gaan, want Alleen maar nette mensen is een hele leuke, maar simpele komedie die van begin tot het einde vermaakt. Het acteerwerk van David Geisz laat soms wat te wensen over terwijl zijn tegenspeelster Imanuelle Grives de rol van Rowanda prima speelt. En de filmmaker legt alle clichés er dik bovenop, maar dat mag de pret zeker niet drukken. In de categorie van “goed fout” scoort Crijns boekverfilming 100% en is de humor van dusdanig niveau dat je met enige regelmaat (en bij wijze van spreken) over de grond rolt van het lachen.

Score: 6,0

0 thoughts to “Alleen maar nette mensen (2012) recensie”