Pledge (2018) recensie

PledgeIk ben blij met distributeurs zoals Source 1 Media. De uitgever uit Amsterdam brengt iedere maand interessante films, documentaires en series op DVD en Blu-ray Disc op de markt en vaak ligt de focus op onbekendere thrillers en horrorfilms. Zo brachten zij afgelopen maand de horror/thriller Pledge uit en alleen al de hoes nodigde uit om de door Daniel Robbins geregisseerde film een eerlijke kans te geven.

Studenten Justin (Zachery Byrd), Ethan (Phillip Andre Botello) en David (Zack Weiner) zijn de buitenbeentjes op school en iedere aanmelding voor een studentenhuis eindigt teleurstellend. Maar een ontmoeting met de beeldschone studente Rachel (Erica Boozer) doet het tij keren. De jongens worden uitgenodigd voor een privé party bij een exclusief studentenhuis. Na een wilde avond krijgen de heren de kans om zich te bewijzen en zich aan te sluiten bij het studentenhuis, maar de opdrachten die zij krijgen zijn macaber en krankzinnig.

Prijs betalen
Succes en erkenning zijn belangrijke thema’s die in Pledge worden aangesneden. Ieder buitenbeentje droomt ervan om zich op jonge leeftijd te scharen bij populaire scholieren, maar de grote vraag is hoe gewillig ze zijn om de prijs te betalen voor dat succes. Filmmaker Daniel Robbins (Uncaged) bouwt de film goed op. Het begint luchtig en zelfs komisch, maar de film transformeert langzaam maar zeker in een lugubere horror/thriller waarin de macabere opdrachten die de studenten moeten uitvoeren steeds heftiger worden. En met behulp van overtuigende make-up effecten zijn deze beelden best wel pittig te noemen.

Vermakelijk
Maar de liefhebber van het horrorgenre trekt nog eerder een zak chips open dan dat hij of zij het hoofd wegdraait. Door de goede effecten, het solide acteerwerk en het tempo dat hoog ligt, is Pledge een vermakelijke horrorfilm. Die wellicht te eenvoudig is voor een internationale bioscooprelease, maar op DVD of een video-on-demand platform zeker tot zijn recht komt. Het is een lekker filmpje om even mee te pakken. Vooral als je een liefhebber bent van smerige en bloederige praktijken.

Met dank aan Source 1 Media voor het DVD recensie-exemplaar.

3