Pitch Perfect 3 (2017) gastrecensie

Pitch Perfect 3Gisteren de kans gekregen om voor filmliefhebber de première van Pitch Perfect 3 bij te wonen. Naast het feit dat er leuke hapjes en drankjes waren en de sfeer, vooral onder de tienermeisjes, erg goed was, viel de film zoals verwacht niet mee. Pitch Perfect wordt helaas niet afgesloten met een hoge noot.

In deel 3 volgen we de Bella’s die allen niet in het leven bereikt hebben wat ze zouden willen. De één is werkeloos, de ander ontslagen en de ander doet gewoon niets met haar leven. Maar het zou Pitch Perfect niet zijn, als de Bella’s niet samenkwamen en na een tijd samen door te brengen er allen sterker uit zouden komen. Dit doen ze in dit deel door samen een tour te doen voor Amerikaanse strijdkrachten in Europa, waar een plek als openingsact voor DJ Khaled te verdienen valt, want er moet immers wat te winnen zijn. Gelukkig zijn de A capella nummers erg goed verzorgd en zien de bellas er goed uit. Ook is duidelijk te merken dat deze actrices al vaker met elkaar gewerkt hebben. Een goede actrice als Anna Kendrick weet ook van dit flinterdunne script nog iets te maken, wat samen met de grappen van Rebel Wilson a.k.a Fat Amy voor vermakelijke momenten zorgt.

Waar Pitch Perfect fris en leuk aanvoelde, werd dit bij het tweede deel al minder. Gelukkig is deel 3 het laatste deel, want origineel voelt niets meer aan. Dat wil niet zeggen dat het een verschrikkelijke film is, want er valt zeker te lachen en de muzieknummers zijn goed uitgevoerd. Het is echter een verstandig besluit een punt te zetten achter deze filmreeks.

2 thoughts to “Pitch Perfect 3 (2017) gastrecensie”