Pimped (2018) recensie

PimpedWat drijft mensen om gestoorde dingen te doen? Het is mij een raadsel, maar in de door David Barker geregisseerde thriller Pimped zien we hoe de hoofdprotagonist transformeert in een koelbloedige moordenares als zij door twee mannen onjuist wordt behandeld. Ergens is daar het begrip voor Sarah (Ella Scott Lynch), want het is enorm akelig wat haar overkomt, maar anderzijds is daar de gewetensvraag of het wel normaal is wat zij doet. Wraak nemen is op zich niet zo vreemd, maar de over de manier waarop valt natuurlijk te discussiëren.

Sarah (Ella Scott Lynch) is aan aantrekkelijke jonge vrouw die met haar identiteit worstelt. Ergens weet ze niet wat ze met haar leven wilt terwijl ze ook haar lusten niet onder controle kan houden. Opgedoft en wel gaat zij naar een bar waar zij aast op een gezellige avond. Ze ontmoet de charmante Lewis (Benedict Samuel) die als een blok valt voor Sarah. Maar eenmaal in zijn appartement aangekomen krijgt Sarah de verrassing van haar leven als zij door zowel Lewis als zijn beste vriend Kenneth (Robin Goldsworthy) wordt verkracht. Dat Sarah ertoe drijft om haar gram te halen.

Bijzondere mix
Als ik Pimped moet categoriseren dan moet ik even achter de oren krabben. Stiekem lijkt het er een beetje op dat Barker het lastig vond om een richting te kiezen, want Pimped bevat de elementen van een klassieke wraakfilm, een psychologische thriller en kan op een aantal momenten zelfs gecategoriseerd worden als een film-noir. Pimped is dan ook een bijzondere mix, maar dat bedoel ik wel positief. Het is namelijk een onderhoudende film met zelfs een aantal leuke verrassingen.

Kijkbeurt waard
Pimped is dan ook een film die wel een kijkbeurt waard is. Zeker als je ietwat vreemde films kunt waarderen. Naast overtuigende make-up effecten en een aantal zeer onsmakelijke en expliciete scènes, is het acteerwerk ook solide te noemen. Ella Scott Lynch weet de dubbelrol die zij heeft goed te vertolken terwijl ook Benedict Samuel overtuigt in de rol van de charmante doch krankzinnige Lewis.

3

Beschikbaar op Horrify