Office Christmas Party

Office Party (2016) Blu-ray Disc recensie

Ik heb in mijn loopbaan al een aantal leuke Kerstfeestjes bezocht, maar ik heb nog nooit zo’n ordinair en abnormaal feest meegemaakt als de kantoorlui in de hilarische komedie Office Party. In de door Josh Gordon en Will Speck geregisseerde film lijkt alles geoorloofd en is het Kerstfeest het laatste redmiddel om de divisie van de losbandige directeur Clay (T.J. Miller) van de ondergang te redden.

Hoe dan? Clay wordt al jaren geterroriseerd door zijn gespannen zus Carol (Jennifer Aniston) die als CEO van het bedrijf besluit om de divisie van haar broer voor eens en altijd te sluiten. Maar Clay’s beste manager Josh (Jason Bateman) heeft nog een idee om Carol van gedachten te doen veranderen. Samen met zijn collega Tracey (Olivia Munn) besluit Josh om een belangrijke opdrachtgever over te halen door hem uit te nodigen voor het Kerstfeest, maar of dat positief uitpakt is nog maar de vraag.

De altijd zo serieuze medewerkers van de IT organisatie veranderen in geile alcoholisten en drugsgebruikers als het uur van het feest is aangebroken. In deze chaos van halfnaakte secretaresses en klantenservice medewerksters probeert Mary (Kate McKinnon) van personeelszaken de boel nog in de hand te houden, maar er is werkelijk geen redden meer aan. Prostituees, een sneeuwkanon dat cocaïne blaast en een potentiële opdrachtgever die als een soort Tarzan over de feestvloer slingert horen er nu eenmaal bij.

T.J. Miller, Jason Bateman en Olivia Munn spelen de rollen van de 3 collega’s die de zaak proberen te redden uitstekend, maar het zijn vooral Kate McKinnon als de obsessieve HR manager Mary en Friends-actrice Jennifer Aniston als de meedogenloze CEO die voor veel humor zorgen. Office Christmas Party heeft sowieso wel veel weg van genregenoten zoals The Hangover en Horrible Bosses en dat is positief. Het is dan ook een ontzettend leuke film die voor enorm veel kijkplezier zorgt. eOne Entertainment Benelux brengt de Kerstkomedie misschien op een vreemd tijdstip uit, maar wel op een zeer nette Blu-ray Disc die naast een uitstekende beeld- en geluidskwaliteit ook interessante extra’s bevat zoals audiocommentaar van de regisseurs, outtakes, verwijderde en verlengde scènes en de special ‘Throwing an Office Christmas Party’.

Met dank aan eOne Entertainment Benelux voor het Blu-ray recensie-exemplaar.

2 gedachten over “Office Party (2016) Blu-ray Disc recensie

1. Het is net zoals met The NIght Before vorig jaar, die kwam ook zo rond deze tijd uit. Niet echt een moment om een kerstfilm te kijken 🙂 Heb ‘eze zelf overigens nog niet bekeken.