Mr. Robot - Seizoen 2

Mr. Robot – Seizoen 2 (2016) Blu-ray Disc recensie

Het eerste seizoen van Mr. Robot was spannend en meeslepend. Hoofdrolspeler Rami Malek speelt op fenomenale wijze de rol van de aan drugs verslaafde hacker Elliot die door de mysterieuze Mr. Robot (Christian Slater) werd gerekruteerd om deel uit te maken van de gevaarlijke hackersgroep fsociety. In de eerste tien afleveringen hebben we gezien hoe fsociety grote corporaties met de rug tegen de muur drukt. Vooral de grote multinational E Corp is het primaire doelwit van de meedogenloze hackers.

In het tweede seizoen gaat de strijd tussen de corrupte leiders van het miljardenbedrijf en de dappere hackers onverbiddelijk door terwijl Elliot steeds verder van de realiteit verwijderd raakt. Zijn drugsverslaving en schizofrenie drijven hem tot waanzin en tot overmaat van ramp begint de hackersgroep uit elkaar te vallen als zij niet alleen door de vijand, maar ook door de FBI onder druk worden gezet. Grace Gummer is de nieuwkomer binnen de wereld van Mr. Robot en zij speelt de rol van FBI-agente Dominique DiPierro, die er alles aan doet om de hackersgroep tot een halt toe te roepen, dan ook uitstekend.

Evenals in het eerste seizoen draait het in Mr. Robot – Seizoen 2 om de personages, de onderlinge relaties en het drama. We zien het personage Angela Moss steeds mysterieuzer worden als zij steeds vaker als een soort trojan horse voor fsociety opereert en geheime achterdeurtjes voor de hackers creëert. Portia Doubleday speelt deze rol opnieuw voortreffelijk, maar ook Carly Chaikin en Stephanie Corneliussen spelen de rollen van de strijdlustige Darlene en de sexy doch gevaarlijke Joanna voortreffelijk. Deze personages die in het eerste seizoen al een grote rol van betekenis speelden hebben in het tweede seizoen een nog belangrijker aandeel. Daarnaast zijn er leuke bijrollen voor nieuwe personages die door Craig Robinson en B.D. Wong worden ingevuld.

Mr. Robot – Seizoen 2 is dan ook enorm spannend, maar ook ontzettend vaag. Elliot’s paranoia en warrige gedrag zorgen ervoor dat het af en toe lastig te volgen is wat er zich allemaal afspeelt. Het is dan ook een puzzel die je als kijker continu moet zien op te lossen en dat neemt soms een beetje kijkplezier weg. Terwijl je nog bezig bent met het doorgronden van de gebeurtenissen die zich afspelen gaat men vrolijk door met het volgende ingrijpende evenement en het is dus opletten geblazen om maar niets van het verhaal te missen. Daarnaast ben ik van mening dat er iets teveel verhaallijnen door elkaar lopen dat het nog lastiger maakt om precies te doorgronden wat er allemaal gaande is. Eén ding is in ieder geval zeker en dat is dat de strijd die fsociety levert nog lang niet voorbij is.

Mr. Robot – Seizoen 2 is sinds 14 december verkrijgbaar op DVD en Blu-ray Disc en ik mocht met dank aan Universal Pictures Benelux een kritische blik werpen op de 3-disc Blu-ray box. Het beeld staat in het formaat 1.78:1 en in 1080p op de schijfjes en het ziet er uitstekend uit! De DTS-HD Master Audio 5.1 soundtrack die aanwezig is klinkt prima en bevat een goed gedoseerd laag. Het tweede seizoen bestaat uit 2 dubbelafleveringen van circa 90 minuten en 10 afleveringen van circa 45 minuten. Deze zijn netjes over de 3 schijfjes verdeeld. Het bonusmateriaal bestaat uit een aantal verwijderde scènes, de special ‘Behind The Mask Mr. Robot 2.0’ en een VHS-rip van de horrorfilm Careful Massacre of the Bourgeoisie uit 1984.

Score: 9,0

Met dank aan Universal Pictures Benelux en Triple P Entertainment voor het Blu-ray recensie-exemplaar.

Een gedachte over “Mr. Robot – Seizoen 2 (2016) Blu-ray Disc recensie