Kingsman: The Golden Circle (2017) recensie

Kingsman: The Golden CircleAls liefhebber van vette actiefilms vol met bijzondere personages en geinige schurken, keek ik met veel plezier naar Kingsman: The Golden Circle. Een heerlijke actiefilm die vanaf heden verkrijgbaar is op een kwalitatief uitstekende Blu-ray Disc die een prachtige beeld- en geluidskwaliteit bevat. Het is een mooi moment om de film van regisseur Matthew Vaughn opnieuw te bewonderen en ook deze keer heb ik er weer volop van genoten!

In Kingsman: The Golden Circle slaan keurige deftige Engelse heren de handen ineen met schietgrage Amerikanen om de wereldbevolking van haar ondergang te redden. De Britse geheime organisatie Kingsman zijn het doelwit geworden van de maniakale drugsbarones Poppy (Julianne Moore) die met een maniakale glimlach van oor tot oor en met haar snode plannen de wereldmacht wilt grijpen. Daarom schakelen geheime agenten zoals Eggsy (Taron egerton) en Merlin (Mark Strong) de hulp in van hun Amerikaanse bondgenoten.

Vanaf de eerste minuut zit de vaart er goed in en de door Matthew Vaughn geregisseerde film zit barstensvol actie en spektakel om je vingers bij af te likken. Dat de bombastische actiemomenten zwaar overdreven zijn en dat vrijwel alle bijzondere wapens en voertuigen zeer onrealistisch zijn, doet het verder geen afbreuk aan het vermaak. Want je hoeft je echt geen seconde te vervelen met het vervolg op het spektakel Kingsman: The Secret Service. Daarnaast is er enorm veel humor aanwezig waar niet alleen de eerder genoemde hoofdrolspelers een belangrijk aandeel in hebben, maar ook muzikant Elton John die een speciale rol voor Kingsman: The Golden Circle kreeg toebedeeld.

Het acteerwerk is sowieso op orde. Naast Taron Egerton en Mark Strong als de vaste waarden in de franchise, werd voor het tweede deel Channing Tatum, Pedro Pascal Halle Berry en Jeff Bridges gestrikt om de rollen van de Statesman-agenten Tequila, Whiskey, Ginger Ale en Champagne te vertolken. Een prachtige toevoeging aan het al kleurrijke universum van bijzonder spionagewerk, Londense taxi’s die spontaan in onderzeeërs transformeren en bijzondere tegenstanders. Laat het derde deel maar komen, want als dat in de buurt komt van Kingsman: The Golden Circle is deze van harte welkom!

Met dank aan 20th Century Fox en Team Lewis voor het Blu-ray recensie-exemplaar.

Bestel via bol.com en steun Filmliefhebber.com

Sale NL