Jumanji: Welcome to the Jungle (2017) recensie | 4K Blu-ray

Jumanji_-Welcome-to-the-Jungle_ps_1_jpg_sd-high_©-Columbia-PicturesJumanji uit 1995 was een geweldige familiefilm. Herinner je jij deze nog? Robin Williams moest het opnemen tegen de uitdagingen van het magische bordspel dat de jungle tot leven riep. Het was een beestenboel en de nietsvermoedende deelnemers moesten alle gevaren trotseren om de eindstreep te halen zodat de schade die Jumanji had aangericht zou verdwijnen. Ruim 20 jaar later keert het bordspel terug in de vorm van een oude gameconsole die de deelnemers meeneemt naar de wereld van Jumanji waar het gevaar nog steeds op de loer ligt.

Met een compleet nieuwe cast aan boord gooit regisseur Jake Kasdan het over een compleet andere boeg hoewel hij er ook in is geslaagd om het sfeertje uit het origineel te laten terugkeren. Dwayne Johnson, Kevin Hart, Jack Black en Karen Gillan werden gestrikt om de wereld van Jumanji te trotseren. Of beter gezegd, om deze te redden van de maniakale Van Pelt (Bobby Cannavale). Hun geduchte tegenstander in een knotsgek avontuur dat uitblinkt in humor en verbluffende special effects.

Zo is het moment dat het viertal in de wereld van Jumanji belandt hilarisch te noemen. De onzekere en verlegen Spencer is opeens een stoere spierbundel, is topsporter Fridge getransformeerd in een klein hyper mannetje, de sullige boekwurm Martha is opeens de bombshell die menig mannenhart sneller laat kloppen en is de beeldschone Instagrammer Bethany veranderd in een klein oud mannetje. Totaal verschillend doch vastberaden om het doldwaze avontuur tot een goed einde te brengen.

Clichés zijn er dan ook in overvloed, maar dat doet verder niets af aan het vermaak. Het is continu genieten van de actie en de humor dat prima in balans is. Een echte familiefilm dus die zowel voor het jongere als het oudere publiek geschikt is. Sinds kort verkrijgbaar op een 4K Blu-ray combo die een sublieme beeld- en geluidskwaliteit bevat. En niet geheel onbelangrijk interessante extra’s zoals bloopers, interviews met de hoofdrolspelers, een blik op de stunts, een making of en de special van boek naar bordspel.

Met dank aan Sony Pictures Home Entertainment en Weber Shandwick voor het 4K Blu-ray recensie-exemplaar.