Into The Forest (2016) recensie

Into the ForestToen vorige week de DVD van Into The Forest op de deurmat viel kon ik haast niet wachten om de door Patricia Rozema geregisseerde Science Fiction/thriller te kijken. Op dat moment had ik er veel goede verhalen over gelezen en dan ben ik als filmliefhebber toch enorm nieuwsgierig. Maar na afloop was ik enorm teleurgesteld, want Into The Forest is allesbehalve een thriller en al helemaal geen Science Fiction film.

Het is een familiedrama dat draait om de zusjes Nell (Ellen Page) en Eva (Evan Rachel Wood) die samen met hun vader moeten zien te overleven als op een willekeurige dag de stroom uitvalt en de grondstoffen langzaam maar zeker opdrogen. In de afgelegen woning in het midden van het bos moet het gezin met de beperkte middelen die het heeft vindingrijk te werk gaan om niet alleen te overleven, maar ook om de gevaren van zowel binnen- als buitenaf te kunnen weerstaan.

Als je zo dat verhaaltje leest dan kan ik mij heel goed voorstellen dat je een spannende en misschien wel spectaculaire film verwacht, maar wees gewaarschuwd. Het tempo ligt vreselijk laag en er gebeurd eigenlijk niets. En op het moment dat je een beetje in slaap bent gesust gebeurd er iets totaals onverwachts dat in mijn ogen ook nergens op slaat. Ik vind het dan ook een film die allesbehalve logisch in elkaar steekt en ik vroeg mezelf af wat men met dit verhaal wil vertellen.

Dat neemt niet weg dat zowel Ellen Page als Evan Rachel Wood de rollen van de twee zusjes uitstekend spelen, maar het is simpelweg niet voldoende om Into The Forest als een vermakelijke film te bestempelen. Als je toch nieuwsgierig bent naar deze boekverfilming dan kan je de film vanaf nu in huis halen op een kwalitatief goede DVD of kijken via één van de VOD platformen.

Met dank aan Just Entertainment voor het DVD recensie-exemplaar.

2

Steun Filmliefhebber.com