In the Shadow of the Moon (2019) recensie

In the Shadow of the MoonDe marketingmolen van streamingdienst Netflix is soms een compleet raadsel. Waar zij vaak overdadig veel reclame maken voor specifieke Netflix Originals, worden een aantal nieuwe releases een soort van vergeten. Maar als je een fanatieke Netflix scroller bent kom je vaak zelf tot de ontdekking dat er nieuw materiaal verkrijgbaar is. Zo kwam ik laatst de futuristische thriller In the Shadow of the Moon op het spoor. Een Netflix Original waar weinig promotie voor is gemaakt, maar naar mijn mening zeker de moeite waard is om op te zetten.

Locke (Boyd Holbrook) is een politieagent in Philadelphia waar hij een seriemoordenaar op het spoor komt. De mysterieuze dader doet haar best om haar sporen te verbergen, maar ze komt toch op de radar van Locke en zijn partner. Een confrontatie leidt er uiteindelijk toe dat de anonieme moordenares wordt geschept door de metro. De jaren die daarop volgen staan in het teken van de lugubere moordzaak, maar vooral om de ware identiteit van de dader. Locke heeft moeite om de zaak los te laten, maar raakt echt geobsedeerd als de moordenares negen jaar later terugkeert en opnieuw een slachtoffer eist. Hij is dan ook vastberaden om tot op de bodem uit te zoeken wie deze mysterieuze dame is.

Tijdreizen
Hoewel de film zich afspeelt in een alledaagse setting, is In the Shadow of the Moon een futuristische thriller waarin tijdreizen centraal staat. Iedere negen jaar keert de mysterieuze moordenares waar Locke op jaagt terug en hij slaagt er maar niet in om haar tot een halt toe te roepen. De film is eenvoudig in een aantal delen te knippen, want het verhaal speelt zich af wanneer Locke als politieagent, rechercheur en gepensioneerde diender de jacht opent op de seriemoordenaar. Het verhaal draait dan ook grotendeels om hem en hoe zijn leven drastisch beïnvloedt is door deze vreemde zaak. Dat er tevens toe heeft geleid dat hij een slechte relatie met zijn dochter heeft en zijn voormalige werkgever hem niet gelooft.

Acteerwerk
Boyd Holbrook speelt de rol van Locke meer dan uitstekend hoewel er ook goede bijrollen zijn voor Michael C. Hall als Locke’s voormalige zwager en werkgever Holt en voor Cleopatra Coleman die de rol van de mysterieuze tijdreiziger Rya op zich neemt. Door het solide acteerwerk is In the Shadow of the Moon zeker een kijkbeurt waard, want ondanks dat het een Science Fiction/thriller is, gebeurt er op het vlak van special en visual effects bijzonder weinig. Daarentegen is het verhaal wel enorm interessant en zorgt een goede plotwending in de slotfase voor een voldaan gevoel.

3
3 (1 vote)