I Am Not A Serial Killer

I Am Not A Serial Killer (2016) DVD recensie

Het verhaal van I Am Not A Serial Killer, dat gebaseerd is op de gelijknamige roman van Dan Wells, is enorm interessant en eigenlijk ook angstaanjagend. In de door Billy O’Brien geregisseerde thriller zien we namelijk hoe de tiener John Wayne Cleaver (Max Records) vecht tegen zijn moordlustige persoonlijkheid. Dat duivelse stemmetje dat hem tot waanzin drijft en zijn verlangen om iemand te vermoorden alleen maar sterker maakt.

Max Records speelt de rol van de tiener uitstekend. Het is angstaanjagend om te zien dat hij eigenlijk een normale tiener is, maar een gediagnosticeerde psychopaat is die door buurtbewoner Crowley (Christopher Lloyd) geïnspireerd wordt om mensen van het leven te beroven. In veel fragmenten is het spel van de jonge acteur enorm goed en realistisch, maar dat neemt niet weg dat I Am Not A Serial Killer geen foutloze film is.

Het tempo van deze thriller ligt vreselijk laag en het is dan ook moeilijk om de aandacht erbij te houden. Niet alle personages zijn interessant en zelfs een routinier als Christopher Lloyd weet eigenlijk geen memorabele rol neer te zetten. Dat ik hem nog altijd zie als de lollige Doc Brown uit de Back to the Future-reeks helpt natuurlijk niet mee, maar naar mijn mening hadden ze beter iemand anders kunnen casten voor deze belangrijke rol.

De spanning is dan ook ver te zoeken en ik denk dat er veel meer mogelijk was geweest met toch wel het indrukwekkende verhaal dat helaas minder goed verfilmd is. Toch ben ik ook benieuwd wat we nog van Max Records te zien gaan krijgen, want het staat buiten kijf dat de jongeling de rol van de piepjonge psychopaat en seriemoordenaar in spe voortreffelijk speelt. I Am Not A Serial Killer is sinds kort verkrijgbaar op een kwalitatief goede DVD.

Score: 6,0

Met dank aan Source 1 Media voor het DVD recensie-exemplaar.