How To Be Single (2016) recensie

How To Be SingleFilms over het meisje in de grote stad die naar de ware Jacob zoekt zijn er natuurlijk al in overvloed. En ze lopen meestal ook goed af! De vraag is dan ook of de kijker wel zit te wachten op een nieuwe romantische komedie die in de basis hetzelfde verhaal heeft als diens genre genoten. Toch is How To Be Single een zeer vermakelijke romantische komedie die meer dan de moeite waard is om te kijken. En waarom? Dat lees je in mijn recensie.

How To Be Single gaat over vier vrouwen in New York die allemaal druk zijn met hun liefdeslevens. Alice (Dakota Johnson) is nieuw in de stad en zij gaat driftig op zoek naar het geluk als zij het uit heeft gemaakt met haar schoolvriendje. Ze trekt op met de stoere Robin (Rebel Wilson) die vooral bezig is met zuipen en feesten terwijl Alice haar zus Meg (Leslie Mann) besluit om een spermadonor te vinden als zij een kindje wilt. Lucy (Alison Brie) gooit het over een andere boeg, want ze is een rustige jonge vrouw die een systeem heeft bedacht om haar ware liefde te vinden. Maar volgens de charmante barman Tom (Anders Holm) heeft haar aanpak helemaal geen kans van slagen.

In de door Christian Ditter geregisseerde romantische komedie lopen de verschillende verhaallijnen naast elkaar, maar in de slotfase van de film komen deze toch samen. De personages staan dan ook op één of andere manier met elkaar in verbinding en je ziet het toch wel van mijlenver aankomen hoe deze film gaat eindigen. Maar daar is helemaal niets mis mee. Het acteerwerk is op orde en de film kijkt makkelijk weg door de juiste balans tussen de liefdesdrama’s en de humor. Vooral Pitch Perfect-actrice Rebel Wilson eist een hoofdrol op als de komische noot en zij zorgt dan ook voor enorm veel kijkplezier.

How To Be Single is dus een leuke romcom die niet heel vernieuwend is, maar wel doet waarvoor deze is gemaakt. De film is vanaf heden verkrijgbaar op DVD en een zeer nette Blu-ray Disc die een uitstekend beeld- en geluidskwaliteit, maar ook interessant bonusmateriaal zoals verschillende specials, bloopers en verwijderde scènes bevat.

Met dank aan Warner Bros. Home Entertainment voor het Blu-ray recensie-exemplaar.

4 thoughts to “How To Be Single (2016) recensie”

1. Nog niet gezien maar dit lijkt me een leuke no-brainer om een drukke werkdag mee af te sluiten. De recensies zijn allemaal niet heel lovend maar ik blijf wel een zwak houden voor dit soort films.