Horizon Line

Horizon Line (2020) recensie

Horizon LineDe thriller Horizon Line is misschien niet de beste film om op te zetten als je bang bent om te vliegen. Want in de film van regisseur Mikael Marcimain gaat het goed mis wanneer een koppel aan boord een eenmotorig vliegtuigje stappen en de handen ineen moeten slaan om het bloedstollende avontuur te overleven. Hoewel, de film bij vlagen zo lachwekkend en onrealistisch is dat het ook ten koste gaat van de spanning.

Samenvatting van het verhaal – De ambitieuze brand specialist Sara (Allison Williams) keert na een jaar op vakantie te zijn geweest op een tropisch eiland terug naar Londen. Tot grote spijt van haar vakantieliefde Jackson (Alexander Dreymon). Een jaar later worden zij herenigd als ze zijn uitgenodigd voor een bruiloft, maar de afgelegen locatie is alleen per boot of per vliegtuig te bereiken. Daarom schakelen ze piloot Freddy (Keith David) in, die hen in zijn eenmotorig vliegtuigje vervoert. Maar als hij onderweg een hartaanval krijgt en komt te overlijden, moeten Sara en Jackson de handen ineen slaan om het vliegtuig veilig aan de grond te zetten.

Recensie – In Horizon Line lijkt alles wat fout kan gaan ook echt fout te gaan. Het is al erg genoeg dat je met je in de steek gelaten vakantieliefde in een eenmotorig vliegtuigje zit opgesloten en dat de piloot ook nog eens tot overmaat van ramp komt te overlijden. Maar daar blijft het niet bij. Sara en Jackson moeten verschillende uitdagingen trotseren om het avontuur te kunnen overleven. Van het doorkomen van een zware storm tot het al vliegend bijvullen van de benzinetank als de brandstof bijna op is. Er gaat zoveel fout dat het ongeloofwaardig wordt. Nog onrealistischer is het feit dat de twee passagiers de meest rare capriolen uithalen en daar ook vreemd genoeg in slagen.

Nu is het acteerwerk van zowel Allison Williams als Alexander Dreymon niet echt bewonderenswaardig te noemen. Ze spelen de rollen van Sara en Jackson op de automatische piloot zonder dat er echt een chemie tussen de personages aanwezig is. En na anderhalf uur het krassende geschreeuw van de hoofdprotagonist heeft ze wel wat sympathie verloren. Het tergende is dat iedere uitzichtloze situatie goed afloopt en zelfs op het laatste moment, als echt alle hoop verloren lijkt, zorgt een onwaarschijnlijke situatie ervoor dat het toch nog goed afloopt. Dat maakt Horizon Line gewoon niet een al te beste film hoewel, deze dan weer wel en vreemd genoeg lekker wegkijkt.

2