Heroes Reborn

Heroes Reborn (2015) Blu-ray Disc recensie

Het begon allemaal in 2006 met het zeer vermakelijke eerste seizoen van Heroes. De door Tim Kring gecreëerde televisieserie was vernieuwend en spectaculair en ik keek er graag naar! Maar na een geweldige start ging het al snel bergafwaarts met de serie. Het grote manco van de show is dat er te veel personages en verhaallijnen zijn en dat er een ongecontroleerde chaos ontstaat. Voor de kijkers was het haast onmogelijk om er nog een touw aan vast te kunnen knopen en het is dus dan ook niet meer dan logisch dat na 4 seizoenen het doek viel voor Heroes. Inmiddels zijn we 5 jaar verder en de studio onderneemt een dappere poging om de televisieserie nieuw leven in te blazen met het toepasselijk genaamde Heroes Reborn. En of de makers van de “fouten” hebben geleerd lees je in mijn recensie.

De serie begint met een bijna 90 minuten durende dubbelaflevering waarin we kennismaken met een groot aantal nieuwe personages. Op dat moment heb ik nog geen flauw idee wat er allemaal gaande is en wie deze personages zijn. Het voelt opnieuw aan als een ongecontroleerde chaos en dat zorgt toch voor een kleine teleurstelling. Het is wel fijn om opnieuw Jack Coleman als Noah Bennett in actie te zien en gelukkig heeft hij een groot aandeel in het verhaal van Heroes Reborn. Deze keer niet als een tegenstander van de mensen met bijzondere krachten, maar als een doortastende en bezorgde burger die tot op de bodem wilt uitzoeken waarom deze zogenaamde Evo’s onterecht verantwoordelijk worden gehouden voor een terroristische aanslag in Odessa, Texas.

In de eerste afleveringen staat hij er in zijn eentje voor, maar er is versterking in aantocht. Ongeveer halverwege de serie, die 13 afleveringen telt, keren oude bekenden terug. Hiro Nakamura (Masi Oka) keert terug om Bennett te helpen om de echte terroristen te vinden, maar ook Angela Petrelli (Cristine Rose), Matt Parkman (Greg Grunberg), The Haitian (Jimmy Jean-Louis) en Mohinder Suresh (Sendil Ramamurthy) zijn weer van de partij. Het maakt Heroes Reborn een stuk leuker ondanks dat ook de nieuwe sleutelfiguren zoals Tommy Clark (Robbie Kay), Miko Otomo (Kiki Sukezane), Joanne Collins (Judith Shekoni), Taylor Kravid (Eve Harlow) en Erica Kravid (Rya Kihlstedt) interessant zijn.

Het acteerwerk is dan ook grotendeels op orde hoewel het wel tijd nodig heeft totdat het verhaal vorm begint te krijgen. En dat is dan ook het grootste manco van Heroes Reborn. Het is echt even doorbijten voordat je van de serie vol met spektakel en goede special effects kunt genieten en op dat moment blijven er slechts nog een aantal afleveringen van circa 40 minuten over. En dat is ontzettend jammer! Het is dan ook te begrijpen dat de studio de serie uiteindelijk heeft omgedoopt tot miniserie en heeft besloten om het tweede seizoen van de planning te halen. Ik heb mij uiteindelijk goed vermaakt met de laatste afleveringen van Heroes Reborn, maar ik kan niet zeggen dat de makers van de eerder gemaakte “fouten” hebben geleerd.

Universal Pictures Benelux brengt Heroes Reborn zowel op DVD als Blu-ray Disc op de markt en ik mocht een kritische blik werpen op de High-Definition versie die uit 3 discs bestaat. Het beeld staat in 1080p en in het formaat 1.78:1 op de schijfjes en het ziet er glashelder uit! Ook de DTS HD MA 5.1 geluidssporen klinken uitstekend! Het bonusmateriaal bestaat uit een aantal verwijderde scènes, een special over de productie van Heroes Reborn en de zesdelige prequel Heroes Reborn: Dark Matters die de personages en het verhaal van Heroes Reborn introduceert.

Met dank aan Universal Pictures Benelux voor het Blu-ray recensie-exemplaar.

10 gedachten over “Heroes Reborn (2015) Blu-ray Disc recensie

1. Ik had seizoen 1 gezien en vond dat geweldig. Toen deel 2 op tv was, stopte ze volgens mij daar ineens mee, midden in het seizoen. Seizoen 3 en 4 heb ik in zijn geheel gemist. Toch wel benieuwd naar dit nieuwe seizoen 🙂