Guns Akimbo (2019) recensie

Guns-Akimbo_ps_1_jpg_sd-lowDaniel Radcliffe kennen we natuurlijk van de Harry Potter-films en de acteur komt wellicht nooit meer van het imago als sullige tovenaarsleerling af. Maar als er een rol die is die dat kan veranderen is dat die van Miles in de explosieve actiefilm Guns Akimbo. Waarin Radcliffe het over een compleet andere boeg gooit en zich naar mijn mening van zijn beste kant laat zien. Ondanks dat zal niet iedereen de film van regisseur Jason Lei Howden een warm hart toedragen. Tenzij een onzinnige film vol buitensporig geweld en bloedvergieten helemaal jouw ding is.

Miles (Daniel Radcliffe) is een sullige jongeman die zich op het werk laait koeioneren en tot over zijn oren verliefd is op een meisje dat hij niet kan krijgen. In zijn vrije tijd voelt hij zich helemaal het mannetje als hij via zijn laptop Internettrollen stevig aanpakt. Gewapend met een supersnelle computer en gekleed in zijn geruite badjas en zijn berenpantoffels, gaat hij de strijd aan met de Internetters die op de gewelddadige liveshow Skizm hatelijke reacties plaatsen. Maar als hij op een avond de verkeerde treft komt zijn leven compleet op zijn kop te staan. Hij raakt ongewild betrokken bij de lugubere liveshow en zijn enige kans om dit bloederige avontuur te overleven is om de doortastende deelneemster Nix (Samara Weaving) uit te schakelen.

Harry Potter met guns
Harry Potter met guns? Integendeel! Radcliffe weet met deze rol het imago van Zwerkbal spelende tovenaar van zich af te schudden hij speelt de rol van Miles uitstekend! Maar het succes van Guns Akimbo is evengoed te danken aan Samara Weaving. Die zich opnieuw in een onzinnige actiefilm laat gelden en de rol van Nix voortreffelijk invult. Ondanks dat het geduchte tegenstanders zijn slaan ze uiteindelijk de handen ineen om de maniakale leider van de lugubere liveshow Skizm tot een halt toe te roepen en dat gaat er beslist niet zachtzinnig aan toe. De lijken stapelen zich in rap tempo op terwijl Jason Lei Howden de slachtpartijen prachtig in beeld brengt.

Volle toeren
Guns Akimbo is een film die op volle toeren draait. De vaart zit er goed in en het is een aaneenschakeling van scènes waarin buitensporig geweld en bloederige taferelen niet worden geschuwd. De snoeiharde scènes worden afgewisseld met een flinke portie humor en Guns Akimbo is dan ook zeker een onzinnige film die je het beste met een korreltje zout kunt nemen. Des te vermakelijker is de film die naar mijn mening een aangename verrassing is gebleken. Het einde hint naar een vervolg en dat is meer dan welkom als het niveau van deze gewelddadige actiefilm geëvenaard kan worden.

Waardering: 3.5 uit 5.
Ko-Fi