The-Gringo_ps_1_jpg_sd-low

Gringo (2018) recensie

The-Gringo_ps_1_jpg_sd-lowNice guys finish last! Als je geen hufter bent die de regels aan de laars lapt kom je nergens in deze wereld. Althans, zo voelt het soms. Speel volgens de regels en je wordt gestraft. En als je op één dag zowel je baan als je beste vriend en vrouw verliest, dan kun je wel spreken van een slechte dag. Dat overkomt de goedaardige Harold (David Oyelowo) in de zwarte komedie Gringo. Een man die een keurig leven leidt, maar altijd flink benadeeld wordt. Daar moet maar eens verandering in komen.

Hoewel hij zijn beste vriend en baas Richard (Joel Edgerton) confronteert met de toenemende geruchten over het kwijtraken van zijn baan, blijft Harold een trouwe medewerker die door zijn inhalige werkgever naar Mexico wordt gestuurd om in één van zijn fabrieken de zaken op orde te stellen. Maar als hij tijdens de reis ontdekt dat Richard vreemdgaat met zijn vrouw Bonnie (Thandie Newton) en dat hij van plan is om Harold de laan uit te sturen, neemt de brave Hendrik het heft in eigen handen. Met een ingenieus en doordacht plan probeert hij het bedrijf van Richard en diens compagnon Elaine (Charlize Theron) op te lichten voor 5 miljoen dollar.

Maar de stap van een hardwerkende supervisor naar een vastberaden crimineel is voor Harold iets te groot. Er gaat dan ook van alles mis met zijn plan terwijl hij het doelwit wordt van echte zware jongens die door Harold’s onhandige optreden te weten komen dat er iets te halen valt. Het leveren leuke fragmenten op terwijl er een goede balans is tussen de humor, actie en spanning. Regisseur Nash Edgerton levert dan ook een vermakelijke film waarin het onderhoudende verhaal, de goede acteerprestaties en zwarte humor voor het vermaak zorgen. Gringo is vanaf nu verkrijgbaar op een kwalitatief goede Blu-ray Disc die naast een mooie beeld- en geluidskwaliteit ook interessante extraatjes bevat.

Met dank aan The Searchers en Triple P Entertainment voor het Blu-ray recensie-exemplaar.

Film
  • Beoordeling