Goosebumps (2015) Blu-ray Disc recensie

GoosebumpsIk ben gek op horrorverhalen en het kan mij niet smerig genoeg zijn. Echter is Goosebumps, die gebaseerd is op de jeugdboeken “Kippenvel” van R.L. Stine, allesbehalve een bloederige slasher waarin de ledematen in het rond vliegen, want de film is meer bestemd voor de jeugdige kijkers onder ons. Voor de twintigers en dertigers onder ons is het jeugdsentiment terwijl de iets jongere kijkers opnieuw kennis kunnen maken met de gedrochten die R.L. Stine heeft verzonnen. En of de door Rob Letterman geregisseerde film de moeite waard is om te kijken lees je in mijn recensie van Goosebumps.

De truc was om een geschikt verhaal te nemen, want in de tientallen boeken die de schrijver heeft geschreven zijn er uiteenlopende personages die allen even indrukwekkend en interessant zijn. Daarom werd er een verhaal geschreven waarin al zijn creaties een rolletje krijgen en dat concept pakt goed uit. Na een korte introductie waarin we kennismaken met tiener Zach (Dylan Minnette), zijn excentrieke buurman Stine (Jack Black) en diens dochter Hannah (Odeya Rush), komt de film in een stroomversnelling als het eerste manuscript van de horrorschrijver wordt geopend en één van zijn gevaarlijkste creaties weet te ontsnappen.

Al snel worden er meer boeken geopend en monsters vrijgelaten en het rustige plaatsje is opeens het speelterrein van verschrikkelijke sneeuwmannen, reuze sprinkhanen, moordlustige buikspreekpoppen en zombies. Zach, Hannah en Stine slaan de handen ineen om de monsters tot een halt toe te roepen en dat leveren leuke en spannende scènes op. Mooie special effects zijn er in overvloed ondanks dat het goed te zien is dat de meeste gedrochten met behulp van de computer op het scherm zijn getoverd. Maar dat mag de pret niet drukken.

Het acteerwerk is op orde en naast alle spannende momenten is er genoeg ruimte voor humor en zelfs een beetje romantiek. In dat opzicht voldoet Goosebumps aan alle verwachtingen, maar de film is te simpel in elkaar gezet om deze te bestempelen als een topper in het genre. Ik zeg dan ook dat het prima vermaak is voor op een regenachtige zondagochtend, maar daar blijft het dan ook bij. Sony Pictures Home Entertainment brengt de film uit op DVD en Blu-ray Disc en ik mocht een kritische blik werpen op de High-Definition schijf. De Blu-ray Disc bevat een uitstekende beeld- en geluidskwaliteit en genoeg extra’s om de fans te voorzien van leuke feitjes, extra en alternatieve scènes, verwijderde scènes, een fotogalerij en bloopers. Een uitstekende release van een leuke film dus!

Met dank aan Sony Pictures Home Entertainment voor het Blu-ray recensie-exemplaar.

3 thoughts to “Goosebumps (2015) Blu-ray Disc recensie”