Going In Style (2017) recensie

Going in Style
We hebben er iedere maand mee te maken. De rekeningen voor het gas en licht, de hypotheek en de boodschappen die betaald moeten worden. Ondanks dat we ons geld liever uitgeven aan leuke dingen, is het fijn dat de rekeningen betaald kunnen worden. Iets waar de gepensioneerde Joe (Michael Caine) alleen maar van kan dromen. En als hij de wanhoop nabij is besluit hij om het heft in eigen handen te nemen. Samen met zijn goede vrienden Willie (Morgan Freeman) en Albert (Alan Arkin) besluit hij om zijn bank te overvallen.

In de komedie Going In Style van regisseur Zach Braff zien we hoe de hoogbejaarde mannen zonder een crimineel verleden, maar met een behoorlijke portie lef de plannen smeden om de lokale bank te overvallen. Dat gaat gepaard met hilarische momenten waarin het gezelschap oefent door bijvoorbeeld een luxe maaltijd bij de lokale supermarkt buit te maken. Maar ze lopen een knullige wijze tegen de lamp. Zo zijn er nog meer fragmenten te noemen die voor veel kijkplezier zorgen. Ondanks dat Going In Style ietsje meer is dan een komedie.

Toch is er geen moment op te noemen dat het verhaal te zwaar is. Mede te danken aan de luchtige wijze waarop het wordt verteld. Het manco is dat de personages oppervlakkig blijven en dat er geen moment is waarop je met hen meeleeft. Ergens heerst het gevoel dat het sowieso wel goedkomt met de oudjes. Of ze nu in hun missie slagen of niet. Going In Style, die sinds kort verkrijgbaar is op een kwalitatief goede DVD, is dan ook een uitstekende filmpje om even mee te pakken. Mede te danken aan de heerlijke chemie tussen routiniers Michael Caine, Morgan Freeman, Alan Arkin en Back to the Future-acteur Christopher Lloyd die met zijn vertolking van de vergeetachtige Milton voor veel hilariteit zorgt.

Met dank aan Warner Bros. Home Entertainment en Media Tornado voor het DVD recensie-exemplaar.

2 thoughts to “Going In Style (2017) recensie”