Girls Night Out (2017) recensie

Girls Night OutGirls Night Out – die internationaal is uitgebracht met de titel Rough Night – werd uitgebracht als ‘The Hangover with girls’. Gezien het feit dat deze film hilarisch is, waren mijn verwachtingen dan ook hooggespannen. Scarlett Johansson, Kate McKinnon, Jillian Bell, Ilana Glazer en Zoë Kravitz vormen het groepje van vriendinnen die elkaar na hun studie uit het oog zijn verloren, maar weer bij elkaar komen voor een wild feest in Miami. Een feest met desastreuze gevolgen.

De hartsvriendinnen besluiten nog een keer flink los te gaan als Jess (Scarlett Johansson) in het huwelijksbootje stapt. In het prachtige huis aan het strand is er drank, drugs en zelfs een stripper aanwezig die een onvergetelijke avond moeten garanderen. Maar door een stom ongeluk vermoorden zij per ongeluk de stripper. Hoewel ze de wanhoop nabij zijn proberen de vriendinnen alles uit de kast te trekken om hun misdaad te verbergen. En dat leveren vermakelijke en bij vlagen hilarische momenten op.

Maar zo hilarisch als The Hangover is Girls Night Out niet en de vergelijking is dan ook enigszins misplaatst. De door Lucia Aniello geregisseerde film heeft toch een aantal zwakke momenten waarin het zoetsappige drama de overhand krijgt en dat is jammer. Gelukkig zorgen Kate McKinnon en Jillian Bell voor een aantal hilarische momenten hoewel laatstgenoemde het er soms iets te dik bovenop legt. Daarentegen is Zoë Kravitz boven verwachting grappig als de deftige dame van het stel terwijl Modern Family-acteur Ty Burell en Demi Moore voor meer dan een glimlach op het gezicht zorgen als het naar een swinger party verlangende echtpaar Pietro en Lea.

Als simpel tussendoortje slaagt Girls Night Out met vlag en wimpel, maar daar is dan ook alles mee gezegd. De grappige momenten zorgen voor het vermaak, want van het flinterdunne en ongeloofwaardige verhaal hoeft de film het niet te hebben. In de slotfase gaat het pas echt de verkeerde kant uit als de toevalligheden zich opstapelen en er wordt afgesloten met een typische Hollywood happy ending waar werkelijk niemand meer op zit te wachten. Dat is jammer. Girls Night Out is vanaf nu verkrijgbaar op een zeer nette Blu-ray Disc die naast een uitstekende beeld- en geluidskwaliteit ook een aantal leuke extraatjes bevat. Daaronder bloopers en verwijderde scènes die wel een kijkje waard zijn.

Score: 6,0

Met dank aan Sony Pictures Home Entertainment voor het Blu-ray recensie-exemplaar.