Girl on the Third Floor

Girl on the Third Floor (2019) recensie

Girl on the Third FloorAls producent heeft Travis Stevens al een aardig lijstje van films op zijn naam staan, maar als regisseur debuteert hij dit jaar met de mysterieuze horrorfilm Girl on the Third Floor. Een film waarin een spookhuis en paranormale activiteiten voor het kijkplezier zorgen. Het is niet voor het eerst dat de nieuwe bewoners van een huis het doelwit worden van een kwaadaardige geest, want het concept is al veelvuldig gebruikt. Maar dat neemt niet weg dat Girl on the Third Floor uiterst vermakelijk is.

Terwijl zijn hoogzwangere vrouw in het oude huis zaken op orde stelt, begint Don (C.M. Punk) met de verbouwing van het huis dat zij zojuist hebben gekocht. Als oud-gedetineerde zit hij zonder werk en het project is voor hem een uitgelezen kans om te bewijzen dat hij aan een nieuw hoofdstuk in zijn leven wilt beginnen. Maar Don komt al snel op het verkeerde pad terecht als hij bezoek krijgt van de aantrekkelijke Sarah (Sarah Brooks). Ze verleidt Don die na het avontuurtje de werkzaamheden weer oppikt. Maar Sarah is niet van plan om Don met rust te laten en dat heeft zware gevolgen voor zowel Don als de jonge vrouw.

Rommelig
Het debuut van Stevens is eenvoudig in een paar secties te verdelen. Het begin is goed uitgewerkt waarin we kennismaken met Don, zijn verleden en zijn streken. Maar na Don’s avontuurtje met Sarah wordt het iets rommeliger. Bovennatuurlijke praktijken steken de kop op en Don heeft zowel te maken met de stalkende Sarah als met de geestverschijningen in zijn nieuwe onderkomen. In het laatste deel wordt natuurlijk het één en het ander uit de doeken gedaan, maar naar mijn mening had het iets meer in het geheel kunnen worden verweven. Dan was Girl on the Third Floor wellicht nog interessanter geweest.

Leuk feitje
Een leuk feitje is dat de film in een authentiek spookhuis is opgenomen. Of je er nu in gelooft of niet, het is goed te zien dat het huis karakter heeft. Een ideaal podium voor een spookverhaal. Daarnaast is het acteerwerk solide te noemen. C.M. Punk draagt de film grotendeels in zijn eentje en hij speelt de rol van Don prima. Terwijl Sarah Brooks de rol van Sarah uitstekend invult. Een gemiste kans is een gebrek aan bloed en gore dat ervoor zorgt dat Girl on the Third Floor beter als thriller dan als horror kan worden gecategoriseerd. Maar als thriller slaagt de film prima en ik heb mij er dan ook uitstekend mee vermaakt. Ondanks dat het soms rommelig is.

Waardering: 2.5 uit 5.