Ghosts of Darkness full

Ghosts of Darkness (2017) recensie

Ghosts of DarknessZou jij voor een fors geldbedrag 3 dagen in een gigantisch landhuis verblijven als je weet dat het bekendstaat als een spookhuis? Zowel fictieve als naar verluidt bestaande haunted mansions zijn er in overvloed en het is ook zeker niet voor het eerst dat er een horrorfilm zich afspeelt in zo’n spookachtig huis. In Ghosts of Darkness is dat niet anders als 2 paranormale onderzoekers de opdracht krijgen om 3 nachten in Richmond Manor te overnachten en de vreemde gebeurtenissen die zich daar afspelen te onderzoeken.

Jonathan Blazer (Paul Flannery) is een spiritist die er zeker van is dat er een wereld buiten die van ons bestaat terwijl zijn tijdelijke slaapgenoot Jack Donovan (Michael Koltes) alle zaken rondom paranormale activiteiten op een logische wijze probeert te verklaren. Dat de 2 heren dan ook geen vrienden zijn is vanaf de eerste ontmoeting duidelijk. Maar voor deze goedverdienende opdracht zullen ze de handen ineen moeten slaan. Zeker als blijkt dat de geruchten over het spookachtige Richmond Manor waar blijken te zijn.

Met een zeer klein budget en slechts 3 weken de tijd, heeft scenarist en regisseur David Ryan Keith zeker niet de beste horrorfilm uit de mouwen geschud. Het acteerwerk is ondermaats terwijl de spanning ontbreekt. Als kijker weet je al dat het natuurlijk gruwelijk fout moet gaan en met de welbekende clichés en voorspelbare jump scares weet de filmmaker nauwelijks indruk te maken. Nu krijgt de film wel credits voor de overtuigende make-up effecten.

De naargeestige wezens die ten tonele verschijnen zien er gaaf uit en ook de bloederige scènes zijn goed in elkaar gezet. Het is overduidelijk dat het meeste budget naar de special effects zijn gegaan hoewel het nooit angstaanjagend wordt. Dat is toch een gemiste kans en Ghosts of Darkness gaat dan ook de boeken in als een B-horrorfilm. De film is sinds kort verkrijgbaar op een DVD die een goede beeld- en geluidskwaliteit bevat, maar het is jammer dat het bonusmateriaal ontbreekt.

Met dank aan Source 1 Media voor het DVD recensie-exemplaar.

Bestel via bol.com en steun Filmliefhebber.com

Sale NL