Get Out (2017) recensie

Get OutJe schoonouders ontmoeten. Het is een noodzakelijk kwaad dat goed kan uitpakken, maar als je pech hebt moet je ze gedurende jouw relatie tolereren. Wees gerust, want het kan altijd erger. In de spannende horrorfilm Get Out wordt dat overduidelijk als de ambitieuze fotograaf Chris (Daniel Kaluuya) voor het eerst zijn schoonouders ontmoet en al gauw tot de ontdekking komt dat er iets niet in de haak is. Wat een gezellig weekend moest worden in het afgelegen landhuis van de familie Armitage, loopt uit in een hels kat- en muisspel.

Vanaf de eerste minuten heeft Chris al in de gaten dat de overdreven vriendelijke ouders van zijn vriendin Rose (Allison Williams) iets in hun schild voeren. Vader Dean (Bradley Whitford) legt uit dat zijn Afro-Amerikaanse bedienden geen rassenkwestie is terwijl moeder Missy (Catherine Keener) Chris probeert te overtuigen om hem te helpen om zijn rookverslaving af te komen. Maar Chris zit er niet op te wachten om door zijn schoonmoeder gehypnotiseerd te worden. Op dat moment heeft hij in de gaten dat er iets niet pluis is. En dat gevoel wordt versterkt als de bedienden Georgina (Betty Gabriel) en Walter (Marcus Henderson) zich wel heel vreemd gaan gedragen.

Als kijker leef je met Chris mee en je hoopt dat hij de antwoorden vindt waar hij naar op zoek is. Zijn Dean en Missy echt zo vriendelijk of zit er meer achter? Dat is de vraag die continu door mijn hoofd spookt terwijl de vreemde gebeurtenissen zich in rap tempo opstapelen. Een echte horror is Get Out allerminst hoewel er een aantal bloederige momenten aanwezig zijn. Het is meer een thriller die je van het begin tot en met het einde op het puntje van jouw stoel houdt. Regisseur Jordan Peele, die tevens verantwoordelijk is voor het script, levert daarmee een puike film af die door veel critici en liefhebbers is bestempeld als een van de toppers van dit jaar. Ik sluit mij daar graag bij aan. Get Out is vanaf nu verkrijgbaar op een kwalitatief goede DVD.

Met dank aan Universal Pictures voor het DVD recensie-exemplaar.

4 thoughts to “Get Out (2017) recensie”