Freaks of Nature

Freaks of Nature (2015) Blu-ray Disc recensie

Een zombie Apocalypse, een buitenaardse invasie en vampiers die zich onder de mensen begeven. Het heeft allemaal een keer centraal gestaan in meerdere films en televisieseries, maar naar mijn weten kwam dit nooit samen in 1 film. Tot nu! Want in de horrorkomedie Freaks of Nature moeten vampiers, zombies en mensen de handen ineen slaan om weerstand te bieden tegen meedogenloze en allesvernietigende buitenaardse wezens! Lachen toch? Maar of de door Robbie Pickering geregisseerde film ook vermakelijk is lees je in mijn recensie.

In het rustige plaatsje Dillford gaat alles zoals het hoort te gaan. Vampiers staan bovenaan de voedselketen en zombies onderaan de sociale orde terwijl de normale mens ergens in het midden hangt. Scholier Dag (Nicholas Braun) leeft zijn leventjes zoals men dat van hem verwacht terwijl hij al gauw de bijnaam “wietkluis” vergaart als zijn beeldschone buurmeisje Lorelei (Vanessa Hudgens) haar voorraad wiet bij hem stalt. Hoewel Dag tot over zijn oren verliefd is op Lorelei realiseert hij zich des te meer dat hij geen schijn van kans maakt bij de populaire hartenbreekster.

Maar er zijn grotere problemen waar Dag, zijn nieuwe vampiervriendin Petra (Mackenzie Davis) en zijn zombievriend Ned (Josh Fadem) zich om moeten bekommeren als de orde bruut wordt verstoord door een buitenaardse invasie! Met de komst van de aliens zakt de sociale orde als een kaartenhuisje in elkaar. Vampiers, zombies en mensen leven niet langer meer samen in harmonie en een totale anarchie is onvermijdelijk. Alleen de 3 vrienden hebben het gezonde verstand om een plan te bedenken hoe zij de buitenaardse gedrochten kunnen stoppen en de orde in Dillford kunnen herstellen.

Freaks of Nature is simpelweg een aaneenschakeling van zeer overtuigende doch smerige make-up effecten, special effects en matige CGI animaties terwijl het flinterdunne verhaaltje iets van orde in de chaos moet scheppen. Afijn, het verhaal doet er echt niet toe evenals het acteerwerk dat niet altijd even overtuigend is. Het zijn de rauwe en bloederige scènes, de foute oneliners en de onwaarschijnlijke situaties die de film zo vermakelijk maken. Daarnaast worden er leuke bijrollen ingevuld door bekende acteurs zoals Better Call Saul-ster Bob Odenkirk, Addams Family Values-actrice Joan Cusack, komiek Keegan-Michael Key en Ice Age-stemacteur Denis Leary.

De goed foute overdreven en flauwe horrorkomedie Freaks of Nature is sinds 16 maart verkrijgbaar op DVD en Blu-ray Disc en ik mocht met dank aan Sony Pictures Home Entertainment een kritische blik werpen op de HD-schijf. Het beeld staat in het formaat 2.40:1 en in 1080p op de disc en de kwaliteit is zeer goed te noemen. Ook het DTS-HD Master Audio 5.1 geluidsspoor klinkt prima! Als bonus zijn er bloopers, verwijderde scènes en een alternatief begin aanwezig. Een nette release dus.

[usr 2.5 size=20]

Met dank aan Sony Pictures Home Entertainment voor het Blu-ray recensie-exemplaar.

4 gedachten over “Freaks of Nature (2015) Blu-ray Disc recensie