Demon Tongue

Demon Tongue (2016) recensie

Ik heb inmiddels al tientallen films gezien waarin een groepje jongeren de problemen opzoekt. Ze vertrekken naar een afgelegen bos om vervolgens onaangenaam verrast te worden door een bloeddorstige seriemoordenaar of een kwaadaardige demon. In Demon Tongue van regisseurs Dan Mahon en Gavin Rapp gaat het er niet anders aan toe. Wanneer een groepje studenten naar het bos vertrekken om vermeende paranormale activiteiten vast te leggen. Je kunt denk ik al raden hoe dat afloopt.

Een groepje jonge studenten gaat voor extra studiepunten op onderzoek uit. In een afgelegen bos heeft zich jaren geleden een familiedrama afgespeeld en zij moeten onderzoeken of het gebied nog steeds gebukt gaat onder de paranormale activiteiten die daar zouden plaatsvinden. Hoewel zij het onderzoek serieus nemen is het voor hen ook een uitgelezen kans om zich te vermaken. Maar het plezier is van korte duur als de kwaadaardige demon die daar huist zich laat gelden en de jacht opent op de nietsvermoedende scholieren.

Low budget

Vanaf de eerste minuut is het duidelijk dat de filmmakers met een laag budget werken. Daar is natuurlijk niets mis mee, want The Blair Witch Project is immers ook een griezelige horrorfilm die internationaal succes verwierf. Helaas gaat voor Demon Tongue die zon niet op. Te wijten aan het flinterdunne verhaal dat matig is uitgewerkt en helemaal niet spannend is, maar ook aan het teleurstellende acteerwerk van de 4 jonge hoofdrolspelers. Die nogal nonchalant het onontkoombare noodlot accepteren.

Effecten

Nu is Demon Tongue geen complete tijdverspilling, omdat het altijd wel geinig is om te zien hoe deze hulpeloze slachtoffers op lugubere wijze aan hen einde komen. Op het gebied van de make-up en visuele effecten heeft de liefhebber van bloedfonteinen dan ook weinig te klagen. Met uitzondering dat deze toch wel vermakelijke momenten slechts op 3 vingers zijn te tellen. Ik denk wel dat het merendeel van het budget door deze scènes is opgeslokt, want op andere vlakken is de film dus zeer matig te noemen

Demon Tongue

Waardering: 1.5 uit 5.