Decadencia

Decadencia (2015) recensie

Decadencia De hele wereld was in rep en roer toen de erotische thriller Fifty Shades of Grey werd verfilmd, maar van de film kreeg bijna niemand rode oortjes. Joaquin Rodriguez heeft wellicht gedacht dat hij het beter kon en in 2015 regisseerde hij het erotische drama Decadencia. Maar is de film ook pikanter dan zijn genregenoot?

Samenvatting van het verhaal – Anabel (Nataly Umaña) werkt als een promotiemodel voor een grote fabrikant van rum, maar als zij op een dag bijna wordt aangereden door een peperdure Porsche, komt haar leven volledig op zijn kop te staan. Niet veel later staat miljardair Oskar (Alejandro Estrada) voor haar neus om zijn excuses aan te bieden. Maar ook om haar mee uit te vragen. Anabel gaat het op het aanbod in. Niet wetende dat ze wordt meegesleurd in een wereld waarin de realiteit en seksuele fantasieën langzaam maar zeker vervagen.

Recensie – Nataly Umaña is een beeldschone actrice. Met mooie rondingen en een prachtige uitstraling. Dat een schoonheid als zij zich leent voor een erotische film is een groot pluspunt. Is het niet dat de kijker bizar weinig van haar te zien krijgt. In slechts enkele korte momenten zien we haar ontblote bovenlichaam terwijl ze wel veelvuldig te zien is in pikante outfits en lingerie. Ook de erotische scènes zijn schaars en allesbehalve expliciet. Wat dan ook direct een tekortkoming is van Decadencia.

Begrijp me niet verkeerd, want het hoeft geen hardcore pornofilm te zijn. Maar iets pikanter had het wel gemogen. In een verhaal waarin het draait om het verwezenlijken van seksuele fantasieën en dominantie, mag het best wel explicieter. Maar Decadencia is enorm braaf. Dat neemt niet weg dat het verhaal best onderhoudend is, want het is interessant om te zien hoe een ogenschijnlijk zelfstandige vrouw als Anabel ten prooi valt aan de miljardair. Die absoluut een andere kijk heeft op de realiteit, maar bovenal denkt dat hij het zich kan permitteren om de controle over Anabel’s leven over te nemen.

2