Deadpool-2_ps_1_jpg_sd-low_©-2018-Twentieth-Century-Fox-Film-Corporation-All-Rights-Reserved

Deadpool 2 (2018) recensie

Deadpool-2_ps_1_jpg_sd-low_©-2018-Twentieth-Century-Fox-Film-Corporation-All-Rights-ReservedOnze favoriete snoeiharde grofgebekte spandex dragende liefhebber van eenhoorns is terug! Doortastender en komischer dan ooit tevoren! Deadpool werd 2 jaar geleden al vol enthousiasme omarmt door liefhebbers van superhelden films. Ondanks dat Deadpool allesbehalve een standaard superhelden film is. Hij is een buitenbeentje. Een outcast. Een getraumatiseerd en ernstig ziek persoon die zijn carrière als meedogenloze huurmoordenaar vaarwel heeft gezegd en met het hart op de goede plaats nu strijd voor het goede. Hoewel hij zijn streken nog steeds niet verleerd is en menig crimineel hardhandig doch vakkundig aan zijn zwaard rijgt.

In Deadpool 2 gaat hij dan ook vrolijk verder met het oprollen van drugskartels, en uitmoorden van pedofielen terwijl er nieuwe geduchte tegenstanders ten tonele verschijnen. Zo is Josh Brolin te zien als supersoldaat Cable die uit de toekomst komt en van plan is om de getraumatiseerde tiener Firefist (Julian Dennison) een kopje kleiner te maken. Daar wil Deadpool als aspirantlid van de X-Men een stokje voor steken hoewel Wade (Ryan Reynolds) al snel in de gaten heeft dat zijn meedogenloze tegenstander een maatje te groot is. Daarom start hij een team van superhelden met de codenaam X-Force op om Cable de nodige tegenstand te bieden.

De strijd tegen Cable en andere geduchte en soms herkenbare tegenstanders levert visueel spektakel op. Dat hand in hand gaat met grove grappen, heerlijke oneliners en klassieke nummers van bekende artiesten. Het is een fantastische mix dat het succes van Deadpool garandeert en met Deadpool 2 lijkt men het nog eens dunnetjes over te doen. Reynolds is dan ook weer helemaal in zijn nopjes als de sarcastische anti-held terwijl nieuwkomers Josh Brolin als de maniakale Cable en Zazie Beetz als X-Force teamlid Domino welkome aanvullingen zijn. Regisseur David Leitch heeft dan ook een heerlijke actiefilm gecreëerd die als waardige opvolger mag worden bestempeld.

Toch was er een puntje van kritiek toen Deadpool 2 net in de bioscoop verscheen, want sommige scènes werden als te hard en te grof bestempeld. Gelukkig biedt een home entertainment release dan uitkomst en daarom verscheen de film onlangs op een kwalitatief uitstekende Blu-ray Disc in een zogenaamde superduper cut versie die maar liefst 11 minuten meer beeldmateriaal bevat. Als kers op de taart werd de dubbeldisc versie afgeladen met gigantisch veel bonusmateriaal. Een meer dan welkome Blu-ray voor de fans die maar geen genoeg kunnen krijgen van Deadpool en consorten die ongetwijfeld zullen terugkeren voor een derde deel. Of toch stiekem een X-Force film?

Met dank aan 20th Century Fox en Team Lewis voor het Blu-ray recensie-exemplaar.

5 (1 vote)