De Smurfen - Seizoen 3

De Smurfen – Seizoen 3 (1983) recensie

De Smurfen - Seizoen 3In mijn geboortejaar verscheen het derde seizoen van De Smurfen. Het blauwe kaboutervolk dat door striptekenaar Peyo is bedacht, beleeft ook in seizoen 3 doldwaze avonturen! En uiteraard gaat hun strijd tegen de geniepige Gargamel en zijn rode kater Azraël onverbiddelijk door. Nadat seizoen 1 en 2 eerder vorig jaar op DVD verschenen, verschijnt nu het derde seizoen op kwalitatief uitstekende DVD’s. Met dank aan Sony Pictures Home Entertainment en licentiehouder IMPS.

Zowel voor jong en oud is het derde seizoen van De Smurfen een meer dan welkome release. Vooral de dertigers en veertigers onder ons kunnen de avonturen van de blauwe allemansvrienden goed herinneren terwijl een nieuwe generatie voor het eerst kan kennis maken met de klassieke tekenfilm. Waarin Grote Smurf, Smurfin, Brilsmurf en Klungelsmurf samen met hun dorpsgenoten knotsgekke avontuurtjes beleven.

De Smurfen – Seizoen 3 bestaat uit maar liefst 51 afleveringen die circa 25 minuten duren. Ook in deze reeks zijn er een groot aantal populaire afleveringen, die vooral in de jaren ’80 menig kind en liefhebber aan de buis gekluisterd lieten zitten. In elke aflevering is er wel een bijzonder avontuur te beleven, terwijl de dreiging van Gargamel continu aanwezig is en maatschappelijke boodschappen worden verkondigd. Waarbij de focus ligt op samenhorigheid, vriendschap en verbroedering. Met uiteraard een flinke dosis humor.

Het derde seizoen van De Smurfen is dan ook een must voor de liefhebber, de fans en zeker voor de kinderen van nu. Die niet met De Smurfen zijn opgegroeid en nu de kans hebben om kennis te maken met de kleurrijke personages die in de serie de hoofdrol spelen. De 51 afleveringen zijn netjes over 5 schijfjes verdeeld en de beeld- en geluidskwaliteit is uitstekend te noemen. Want speciaal voor deze DVD release werd het beeld- en geluidsmateriaal flink opgepoetst.

• Serie
4