De Smurfen - Seizoen 2

De Smurfen – Seizoen 2 (1982) recensie

Waardering: 3.5 uit 5.
The Smurfs (1981) on IMDb

Genre: Animatie, Serie | Speelduur: circa 30 minuten per aflevering | Creatie: Peyo | Cast: Ger Smit, Frans van Dusschoten, Corry van der Linden

Striptekenaar Pierre Culliford (beter bekend als Peyo) werkte als filmprojector toen hij op het idee kwam van De Smurfen. En tot aan zijn dood in 1992 heeft hij al zijn kennis en energie in het epische verhaal van de blauwe allemansvrienden gestopt. Met succes! Want De Smurfen vermaken tot op de dag vandaag miljoenen mensen wereldwijd! Des te leuker is het dat Sony Pictures Home Entertainment in samenwerking met licentiehouder IMPS de klassieke cartoons van De Smurfen op DVD uitbrengt.

Ergens hier ver vandaan

Wie kent de iconische personages van Peyo niet? De wijze Grote Smurf, de klungelige Klungelsmurf, lekkerbek Smulsmurf en natuurlijk de eigenwijze Brilsmurf. Die in iedere aflevering van circa 30 minuten en samen met hen vriendjes de leukste avonturen Smurfen. En natuurlijk ligt er altijd het gevaar op de loer als de geniepige Gargamel en zijn rode kater Azraël er alles aan doen om de blauwe rakkers gevangen te nemen. Deze strijd gaat altijd gepaard met een mooie boodschap en enorm veel humor.

Jeugdsentiment

De Smurfen is voor velen jeugdsentiment. Vooral de dertigers en veertigers onder ons hebben hoogstwaarschijnlijk op jonge leeftijd genoten van De Smurfen. Maar De Smurfen zijn tijdloos! Ook de nieuwe generatie kan volop genieten van de grappige avonturen die het blauwe kaboutervolk beleven. Maar stiekem is het voor de ouderen onder ons ook weer erg leuk om opnieuw te genieten van De Smurfen. Zeker nu zowel het eerste als het tweede seizoen op kwalitatief uitstekende DVD’s verkrijgbaar zijn!

Seizoen 2 nu verkrijgbaar

Ter gelegenheid van de DVD release is de beeld- en audiokwaliteit van de klassieke De Smurfen cartoons opgepoetst en het tweede seizoen bestaat uit 35 afleveringen van circa 30 minuten. Die netjes verdeeld zijn over 4 schijfjes. Je kan lekker Bingewatchen door alle afleveringen in één keer af te spelen of je kan in het sfeervolle menu je favoriete afleveringen zoals “Grote Smurf’s Huwelijksdag”, “Het Smurfte uit de ruimte” en “Gelukkig Smurffeest” selecteren. Smurf je dus nu naar de winkel om het tweede seizoen in huis te halen!