Corbin Nash (2018) recensie

Corbin Nash - DVD - 2DOnlangs verscheen de actie/horror Corbin Nash op een kwalitatief uitstekende Blu-ray Disc en alleen al om het feit dat de naam van Rutger Hauer op de filmposter staat, was voor mij reden genoeg om de door Ben Jagger geschreven en geregisseerde film een kans te geven. Ik was al volledig voorbereid op het ergste, want het verhaal en de trailer deed vermoeden dat dit weleens een hele slechte film ging worden. Maar het tegendeel is bewezen! Corbin Nash is helemaal niet onaardig.

Het verhaal draait om de eigenzinnige detective Corbin Nash (Dean S. Jagger) die in zijn speurtocht naar de moordenaar van zijn ouders terechtkomt in een wereld waar eeuwenoude demonen het voor het zeggen hebben. Er lijkt maar geen einde te komen aan het bloedvergieten in Los Angeles en ook Nash en zijn partner lijken ten prooi te vallen aan de bloeddorstige demonen Queeny (Corey Feldman) en diens partner Vince (Richard Wagner). Maar als Nash de aanslag op zijn leven weet te overleven, is hij wraakzuchtiger, maar ook sterker dan ooit tevoren.

In een onderhoudende film wordt het publiek meegezogen in een duistere wereld waarin vampiers het voor het zeggen hebben en bloed vloeit dan ook rijkelijk. Met goede special effects en make-up effecten krijgt de kijker een vermakelijke film voorgeschoteld. Met een glansrol voor The Goonies-acteur Corey Feldman als de eigenaardige demon Queeny. Een personage dat niet had misstaan in films zoals The Birdcage, Priscilla Queen of the Desert of To Wong Foo Thanks For Everything, Julie Newmar. En de stoere Dean S. Jagger is geknipt voor de rol van de keiharde politieagent Corbin Nash. Ondanks dat hij meer zijn vuisten laat spreken dan dat hij diepzinnige dialogen voert.

De kanttekening en toch wel een kritisch puntje richting de marketingafdeling is de misleidende belofte dat routiniers Rutger Hauer en Malcolm McDowell een belangrijke rol spelen in het geheel. Je zet hen immers niet voor niets prominent op de mysterieuze filmposter. Maar in alle eerlijkheid zijn hun rollen te verwaarlozen. Hoewel McDowell zo nu en dan zijn gezicht laat zien als de blinde begeleider van de verloren zielen die in Los Angeles ronddwalen, is de Nederlandse acteur slechts in één fragment te zien. Een teleurstelling. Die gelukkig niet overheerst waardoor Corbin Nash een voldoende op het rapport scoort. Een bloederig en vermakelijk filmpje dat als luchtige snack fungeert als je trek hebt in een goed foute actie/horror.

Met dank aan Source 1 Media voor het Blu-ray recensie-exemplaar.

Bestel via bol.com en steun Filmliefhebber.com

Sale NL