Come True

Come True (2021) recensie

Come TrueIedereen heeft nachtmerries. Maar een collectieve nachtmerrie is toch iets unieks. Zeker wanneer de personen onbekenden van elkaar zijn. In de horrorfilm Come True van regisseur Anthony Scott Burns staat het onderzoek naar de collectieve nachtmerrie centraal. Een groep van uiteenlopende personen doet mee aan het onderzoek en hoe meer tijd er verstrijkt des te vreemder de situatie wordt.

Samenvatting van het verhaal – Sarah (Julia Sarah Stone) is nog maar net 18 of ze rent van huis weg. Ze vindt onderdak bij een slaapkliniek. Ze besluit om in ruil voor het verblijf mee te doen met een onderzoek. Een mysterieus onderzoek naar nachtmerries. Maar als Sarah ontdekt dat zij en de andere patiënten over dezelfde enge verschijning dromen, besluit ze om tot op de bodem uit te zoeken wat er aan de hand is.

Recensie – Vooral het begin van Come True is fascinerend. De jonge Sarah is een interessante verschijning en als kijker weet je gewoon dat ze een bijzonder verleden heeft. Tijdens de film wordt het steeds duidelijker wie Sarah is en dat zorgt ervoor dat je een band met haar opbouwt. Cruciaal voor een film als deze, want zonder een emotionele connectie met één van de personages is de horrorfilm niets meer dan een ietwat saaie aaneenschakeling van fragmenten waarin we zien dat de deelnemers aan het onderzoek over dezelfde angstaanjagende verschijning dromen.

Het is dus te danken aan Julia Sarah Stone dat Come True onderhoudend genoeg is om de aandacht erbij vast te houden terwijl ook het onderzoek naar het mysterieuze figuur interessante vragen oproept. Als kijker ben je ook wel benieuwd wat de wetenschappers precies onderzoeken. Het is dan ook jammer dat de makers in de slotfase meer onduidelijkheid creëren in plaats van uit de doeken te doen hoe de vork in de steel zit. In een chaotisch slot zien worden de vragen die zijn ontstaan niet naar tevredenheid beantwoord. En dat is toch een gemiste kans.

2.5