Blood Brothers (2015) recensie

Blood BrothersIk zit momenteel in een flow en ik kijk dan ook enorm veel horrorfilms. Als liefhebber van het genre kijk ik altijd uit naar een goede horror, maar het is ook een feit dat deze categorie verpest is door kwalitatief slechte films. Blood Brothers is een geprezen horrorfilm die evengoed als misdaadfilm of thriller bestempeld kan worden en ik was nieuwsgierig naar de door Jose Prendes geschreven en geregisseerde film die sinds kort verkrijgbaar is op een kwalitatief goede DVD. Maar voldeed deze film dan ook aan mijn verwachtingen?

In Blood Brothers draait om twee broers die zich niet alleen superieur voelen, maar ook lugubere en perverse fantasieën hebben. Ze zijn altijd op zoek naar het volgende vrouwelijke slachtoffer dat ze kunnen vermoorden en dat leveren fraaie fragmenten op. Het bloed vloeit rijkelijk als de broers hun lusten botvieren op de onschuldige slachtoffers die zij uitzoeken. Desalniettemin is het meer dan een groot bloedfestijn. De film bevat meerdere lagen en zoomt in op hoe de broers zich ontwikkelen. Ook de onderlinge relatie komt aan het licht als deze onder druk komt te staan als zij worden opgejaagd door een doortastende rechercheur die ook paranormaal begaafd claimt te zijn.

Blood Brothers is dan ook een mengelmoesje van een bovennatuurlijke thriller, een lugubere horrorfilm en een harde misdaadfilm. Het acteerwerk is met vlagen goed en de make-up en special effecten zijn overtuigend. Ondanks dat het overduidelijk is dat we te maken hebben met een low-budget productie. De zwakte is dan ook de wijze waarop het verhaal wordt verteld. De logica ontbreekt soms en springt men vaak van de hak op de tak. Iets dat mij irriteert. Derhalve kon ik niet volledig genieten van Blood Brothers die zeker zijn sterke punten heeft, maar ook een aantal keren de plank volledig misslaat.

Met dank aan Source1Media voor het DVD recensie-exemplaar.