Blindspot - Seizoen 1

Blindspot – Seizoen 1 (2015) Blu-ray Disc recensie

Er zijn zoveel televisieseries om te volgen en in alle eerlijkheid loop ik hopeloos achter. De tijd is er simpelweg niet om alles te kijken en ik moet dus (zoals velen) selectief zijn in wat ik wel en niet volg. Maar als er dan toch een nieuwe en interessante serie voorbij komt, zoals Blindspot, ga ik overstag! De mysterieuze serie vol met actie en spanning kreeg veel positieve reacties en inmiddels is ook het tweede seizoen van Blindspot in première gegaan. Hoog tijd dus om mezelf op de bank te parkeren en de eerste 23 afleveringen van circa 41 minuten er doorheen te jagen.

300: Rise of an Empire-acteur Sullivan Stapleton en Thor-actrice Jaimie Alexander spelen de hoofdrollen in Blindspot. Alexander spelt de rol van de mysterieuze Jane Doe, een vrouw die van top tot teen getatoeëerd is en op een willekeurige avond poedeltje naakt op Time Square, New York wakker wordt. Ze weet niet waar ze is en wie ze is en de naam van FBI-agent Kurt Weller (de rol van Stapleton) staat groot op haar rug getatoeëerd. Al gauw belandt Jane in het team van Weller als zij ontdekken dat de tatoeages van Jane geheimen boodschappen bevatten.

Iedere aflevering draait dan ook om de ontdekkingsreis van het team van Weller dat naast de doortastende FBI-agent wordt gecompleteerd door Special Agents Reade (Rob Brown) en Zapata (Audrey Esparza) en forensisch onderzoeker Agent Patterson (Ashley Johnson). De puzzelstukjes worden op hun plaats gelegd en iedere oplossing draait uit op een confrontatie met een geduchte vijand. Toch weten de makers de variatie er goed in te houden en doordat ook de kijker telkens een stukje van de puzzel kan oplossen komt hij of zij langzaam maar zeker te weten wie Jane is en waarom zij al die tatoeages heeft.

Blindspot is dan ook een onderhouende en kwalitatief goede serie. Het verhaal steekt goed in elkaar en het acteerwerk is dik op orde. Vooral Jaime Alexander weet op een uitstekende wijze de rol van Jane Doe neer te zetten terwijl Sullivan Stapleton de perfecte keuze is om in de huid te laten kruipen van de keiharde FBI-agent Kurt Weller. Daarnaast zijn de speciale effecten en de stunts van een hoog niveau en dat is fijn. Het is helaas meer regel dan feit dat eerste afleveringen of zelfs een eerste seizoen op dit gebied wat te kort schiet, omdat een nieuwe serie zoals Blindspot zich nog moet bewijzen. Nu zijn er kosten noch moeite gespaard.

Het eerste seizoen van Blindspot verschijnt in een zeer nette 4-disc configuratie op DVD en Blu-ray Disc en ik mocht met dank aan Warner Bros. Home Entertainment de HD schijfjes beoordelen. Zowel de kwaliteit van het beeld als het geluid is dik op orde en de 23 afleveringen zijn netjes verdeeld over de schijfjes. Bij de meeste afleveringen heb je de optie om verwijderde scènes te bekijken en op het vierde schijfje staat nog additionaal bonusmateriaal zoals specials met de cast en crew, de Comic Con 2015 Q&A en een gag reel.

Met dank aan Warner Bros. Home Entertainment en Media Tornado voor het Blu-ray recensie-exemplaar.

2 gedachten over “Blindspot – Seizoen 1 (2015) Blu-ray Disc recensie