Bad Samaritan

Bad Samaritan (2018) recensie

Men neemt een ogenschijnlijke nette man die eigenlijk een maniak is, een hulpeloze vrouw die ten prooi valt aan deze man een een jonge overvaller die er alles aan doet om de vrouw te bevrijden. Stop het in een blender, goed mixen en et voilà. Bad Samaritan is het resultaat. Een vermakelijke mix van een misdaad-, horrorfilm en thriller. Geregisseerd door Dean Devlin. De co-schrijver van de spektakelfilm Independence Day.

Samenvatting

Sean (Robert Sheehan) is een jonge fotograaf die ’s avonds als parkeerwacht van restaurant Nino werkt en de bezoekers tijdens hen diner berooft. In de peperdure bolides rijdt hij naar hen huis om in te breken en een buit in de wacht te slepen, maar wanneer hij met de snelle Maserati van Cale (David Tennant) naar zijn huis rijdt komt hij tot de ontdekking dat hij een vrouw gevangenhoudt. Aan Sean de taak om Cale te ontmaskeren, maar dat is haast onmogelijk zonder zelf toe te geven dat hij feitelijk een inbreker is.

Leuk in elkaar gezet

Dean Devlin heeft Bad Samaritan leuk in elkaar gezet. De personages zijn boeiend genoeg terwijl David Tennant de perfecte keuze is om in de huid te kruipen van de maniakale doch charmante Cale. Hij speelt de rol dan ook prima en je hoopt als kijker dat de maniak tegen de lamp loopt. Maar er is een kat- en muisspel gaande. Sean neemt het heft in eigen handen en hij gaat de strijd aan met Cale wanneer niemand hem gelooft dat zijn vijand feitelijk een ontvoerder is. Maar Cale is hem telkens een stap voor.

Vermakelijk

Bad Samaritan is een uitstekend filmpje om even mee te pakken hoewel het geen uiterst bijzondere film is. Het is niets dat we al niet eerder hebben gezien, maar dat neemt niet weg dat er een aantal pluspunten zijn die de film de moeite waard maken. Zoals het overtuigende acteerwerk van David Tennant en Robert Sheehan, maar waar Bad Samaritan in tekortschiet is de geloofwaardigheid. Geen maniak kan zo ongestoord zijn werk doen als Cale dat doet terwijl er geen politiemacht op Aarde is die een bizar verhaal als dat van Sean niet onderzoekt.

Bad Samaritan

Waardering: 3 uit 5.