Bad Moms (2016) recensie

Bad-Moms_ps_1_jpg_sd-lowEr is een hele goede reden waarom ik geen kinderen heb. Je bent altijd druk! Naast je fulltime job moet je voor je kinderen zorgen. Dat ze op tijd op school komen, dat ze de doktersafspraak niet missen en dat ze op tijd komen voor voetbaltraining. Je rent als een kip zonder kop door het leven terwijl er geen moment is om even op adem te komen. Oké, nu schets ik het wel heel negatief. Evenals de scenarioschrijvers en regisseurs van de komedie Bad Moms.

Amy (Mila Kunis) is de moeder van twee tieners en naast haar voltijd baan doet ze er alles aan om voor haar kinderen te zorgen. Dat terwijl haar luie echtgenoot liever op de bank hangt en achter haar rug om een seksrelatie heeft met een dame op het Internet. Voor haar is de maat vol! Ze besluit om haar baan als zorgzame moeder en lid van de ouderraad vaarwel te zeggen om even de bloemetjes buiten te zetten. Met haar nieuw verworven vriendinnen Carla (Kathryn Hahn) en Kiki (Kristen Bell). Dat zet niet alleen kwaad bloed bij haar twee kinderen, maar ook bij Gwendolyn (Christina Applegate), de voorzitter van de ouderraad.

In een komedie vol met schuine seksgrappen en scheldpartijen, zien we hoe de ‘bad moms’ het er even flink van nemen terwijl zij plannetjes smeden om de zelfingenomen Gwendolyn van haar troon te stoten. Het leveren leuke fragmenten op en met grappige actrices zoals Mila Kunis, Kathryn Hahn, Kristen Bell en Christina Applegate aan boord hebben de filmmakers Jon Lucas en Scott Moore in principe een makkie om de kijker een vermakelijke film voor te schotelen. Toch valt men al snel in herhaling en met een mierzoet en voorspelbaar einde duurt Bad Moms toch net een kwartiertje te lang naar mijn mening.

2.5