Bad Match

Bad Match (2017) recensie

Bad MatchHet vinden van goed gezelschap is tegenwoordig geen uitdaging meer. Simpele apps die je op je smartphone installeert openen een wereld naar vluchtige contacten en een zee aan one night stands. Harris (Jack Cutmore-Scott) is een succesvolle marketeer die geen tijd heeft voor diepgaande gesprekken en zijn dating-app draait dan ook overuren. Hij gebruikt het digitale gereedschap om met zoveel mogelijk meiden het bed te delen. Tot op heden gaat dat hem voor de wind. Totdat hij een match heeft met de sexy scholiere Riley (Lili Simmons).

Hoewel de vlotte babbelaar binnen een mum van tijd Riley’s hart steelt, krijgt hij meer dan waar hij op had gerekend. Riley wordt namelijk stapelverliefd op Harris en langzaam maar zeker ontwikkelt ze een obsessie voor hem. Onschuldige telefoontjes en SMS-berichten nemen extreme vormen aan terwijl Harris er alles aan doet om haar duidelijk te maken dat het gevoel niet wederzijds is. Wanneer de maat vol is maakt hij haar voor eens en altijd duidelijk dat een relatie geen optie is, maar Riley lijkt geen genoegen te nemen met nee als antwoord.

In een vermakelijke thriller zien we hoe de onschuldig lijkende Riley een doortastende stalker wordt die Harris maar al te graag op zijn nummer zet. Er is een mate van spanning aanwezig, maar bloedstollend wordt het nooit. Toch steekt Bad Match van regisseur David Chirchirillo leuk in elkaar en is het acteerwerk van zowel Jack Cutmore-Scott als dat van Lili Simmons prima te noemen. En met een leuke wending weet de filmmaker de kijker op het verkeerde been te zetten, wat wel op zijn plaats is in een film als deze.

Bad Match doet dan ook wat het moet doen. Entertainen. Hoewel het geen bijzondere film is, slaagt deze des te meer als tussendoortje die een saaie zomeravond weer wat leuker maakt. De schoonheidsfoutjes en de slordige editing neem ik dan ook graag voor lief. De thriller is sinds kort verkrijgbaar op een kwalitatief goede DVD die een mooie beeld- en geluidskwaliteit bevat. Helaas bevat de schijf geen bonusmateriaal.

Met dank aan Source 1 Media voor het DVD recensie-exemplaar.